tisdag 29 december 2015

Tematrio - Inför kommande år...

Lyrans Tematrio idag handlar om det kommande året och hon uppmanar

Berätta om tre böcker du vill läsa nästa år eller om tre andra "löften" eller föresatser!

-------------------


Eftersom jag både har en massa böcker jag vill läsa och en del "löften" inför det nya året så får det bli två alternativa trion

Böcker jag vill läsa (OBS! Boktiteln är länkad till förlagets sida om den)





Bergets skugga av Gregory David Roberts










Blodssystrarna av Michael Mortimer









En amerikansk förlust av Philipp Meyer









"Löften"

1. Läsa fler hyllvärmare. Jag måste försöka minska på antalet olästa böcker!
2. Inte köpa så många böcker. Under senare hälften av 2015 har jag faktiskt varit väldigt duktig med det så jag hoppas att jag nu vant mig vid att inte köpa varje bok jag blir intresserad av
3. Göra mig av med böcker snabbare genom att sälja och skänka bort sånt som jag vet att jag inte vill läsa igen. Bara spara favoriterna!




17 kommentarer:

  1. Väldigt nyfiken på vad du tycker om Bergets skugga. Bra löften där absolut läsa mer hyllvärmare.

    SvaraRadera
  2. Det kan nog finnas en hel del godbitar bland dina hyllvärmare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast en del är nog sådant som borde rensas ut!

      Radera
  3. Tre bra föresatser! Jag har haft mycket svårt särskilt med det där sista, men det har blivit lite enklare med ålder och tilltagande brist på utrymme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Numera har jag inga problem med det, men det börjar bli slut på släkt, vänner och vänners vänner som kan ta emot fler böcker

      Radera
  4. jag vill läsa både Shantaram och Bergets skugga. minska på bokinköp vill jag inte. är nästan inne på att göra tvärtom. ibland får en vänta orimligt länge på ett bibliotekslån

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blir jag riktigt avundsjuk! Underbart att kunna t o m öka bokinköpen.

      Radera
  5. Tre böcker som låter intressanta.

    SvaraRadera
  6. Spännande att se om fortsättningen på Shantaram är bra!

    SvaraRadera
  7. Bra löften. Jag ska försöka få ner antalet hyllvärmare. Att inte köpa så många nya böcker vore också bra.

    Philip Meyer är jag nyfiken på.

    SvaraRadera