onsdag 16 december 2015

Tisdagsutmaningen - Bästa julen

Dags för Kulturkollos Tisdagsutmaning! Visst är det redan onsdag, men hinner man inte på en tisdag så får man ta det när man hinner och i mitt fall blev det nu på en onsdag. Julen närmar sig och det har Kulturkollo tagit fasta på och frågar

Veckans tisdagsutmaning handlar om bästa julen. Vilket av alla julfiranden du läst om/sett har fastnat mest i minnet hos dig och varför?

--------------------

Jag är alltså ingen "julmänniska" och  oftast tycker jag att julen bara är jobbig med alla måsten. Så jag har en tendens att inte ens märka sådant som julfirande i de böcker jag läser och eftersom jag inte tittar så mycket på TV så finns inget speciellt som jag kommer ihåg därifrån heller. Men ett julfirande från böckernas värld kommer jag ihåg och det beror nog mycket på att jag tycker mycket om den boken och de andra böckerna som författaren har skrivit. 
Det minnesvärda julfirandet berättas det om i 



Svarta änglar av Rebecca Chance (OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)
Julen i Svarta änglar är så långt från våra traditionella jular som man kan tänka sig, istället är det glitter och glamour som gäller. På den julfesten deltar också en riktigt rejäl samling med annorlunda människor. Och det är väl antagligen det som tilltalar mig - en annorlunda julfest med udda, roliga människor...






3 kommentarer:

  1. Du skulle trivas på julafton hemma hos sambons styvfar, där finns det en hel hög med udda människor :)

    SvaraRadera