tisdag 22 december 2015

Top Ten Tuesday - Julklappar

I Top Ten Tuesday (som anordnas av The Broke and the Bookish)idag handlar det såklart om julklappar. Närmare bestämt så ska det vara tio böcker man inte skulle ha något emot att jultomten hade med sig

Top Ten Books I Wouldn't Mind Santa Leaving Under My Tree This Year

------------

Nja, i år vet jag inte riktigt om jag ens får några böcker i julklapp, jag har i alla fall inte önskat några. Jag bestämde mig faktiskt ganska tidigt i år att det är dags att försöka minska mängden böcker istället för att bara skaffa nya hela tiden. Ja, jag har bestämt samma ett antal gånger och det har inte gått så bra men den här gången ska jag banne mig lyckas. Så dyker det upp några bokpresenter så blir jag självklart glad, men de har inte stått på någon önskelista. Men det är väl klart, jag skulle bli extra glad om någon av de här böckerna fanns i ett paket. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning!

1. Blodssystrarna av Michael Mortimer
2. En amerikansk förlust av Philipp Meyer
3. Lömska prinsessor av Rebecca Chance
4. Miniatyrmakaren av Jessie Burton
5. För att kunna leva av Yeonmi Park
6. Kriget har inget kvinnligt ansikte av Svetlana Aleksijevits
7. De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg
8. Bergets skugga av Gregory David Roberts
9. Lewismannen av Peter May
10. Räfvhonan av Anna Laestadius Larsson


2 kommentarer:

  1. Man vet ju inte, tomten kanske är på bra humör och vill ge dig en bok även om du inte uttryckt någon konkret önskning? ;)

    SvaraRadera
  2. Spännande lista :) Kriget har inget kvinnligt ansikte finns med på min lista också.

    SvaraRadera