fredag 11 december 2015

Veckans bokbloggsfråga - vecka 50

Jag vill väldigt gärna delta i Barnboksbloggens Bokbloggsfråga varje vecka men det börjar verka som att jag inte kommer att hinna med det förräns på fredagarna. Men då får det helt enkelt bli så att jag tar det när jag hinner - vissa veckor kanske det blir i början på veckan, andra veckor blir det i slutet på veckan.

Bokbloggsfrågan den här veckan lyder

Brukar du be om/ta emot recensionsexemplar? Vad tycker du om de krav som förlagen ibland kan ha för att skicka ut recensionsexemplar (exempelvis när det gäller bloggens besöksantal)? Och vad anser du att du har för skyldigheter som bokbloggare när det gäller recensionsexemplar?

--------------------------


En del böcker ber jag om och så får jag en hel del förfrågningar från förlag, författare osv och tar då emot böcker som jag tycker är av intresse för mig.
Jag har faktiskt aldrig stött på att någon ställt några krav förutom då att någon tryckt lite extra på det här med att hålla recensionsdatum.Och  jag har faktiskt hittills aldrig blivit tillfrågad om besöksantal eller dylikt

Mina skyldigheter som bloggare och mottagare av rec.ex är att verkligen läsa boken jag tagit emot, ge ett ärligt omdöme och i möjligaste mån hålla ev rec.datum. I de fall där det inte finns något rec.datum att hålla sig till så tycker jag att det ligger på mitt ansvar att läsa boken och recensera den så snart som möjligt. Dessa skyldigheter är ingenting som något förlag eller författare satt utan det är krav som jag ställer på mig själv.



3 kommentarer:

  1. Jag har nog egentligen inte heller varit med om att ett förlag har ställt några krav. Det räcker så bra med mina egna :)

    SvaraRadera
  2. Recensionsdatum kan vara svårt i bland särskilt på hösten när många böcker kommer samtidigt och ska recenseras samma månad.

    SvaraRadera
  3. Jag har varit med om den del krav från förlagen...

    SvaraRadera