måndag 14 december 2015

Veckans bokbloggsfråga vecka 51

Just nu sitter jag och väntar på att mannen i mitt liv ska komma hem efter att ha varit på besök hos veterinären med ett av våra djur. Och då kom jag på att jag nog borde passa på att för omväxlings skull delta i Barnboksbloggens Bokbloggsfråga redan på måndagen istället för i slutet på veckan som det oftast blir.

Frågan vecka 51 lyder

Hur mycket tid lägger du ner på bloggen och på din läsning per vecka? Känns det som att det är lagom eller skulle du velat att bokbloggandet tog mer eller mindre tid än i dagsläget? Finns det något du skulle vilja göra med bloggen som det inte finns tid till i dagsläget?

----------------------

Jag lägger nog ner ganska mycket tid både på läsandet och bloggandet, dvs flera timmar per dag. Att jag kan göra det beror ju på att jag är sjukpensionär och rår över min egen tid och styrs alltså inte av jobb eller andra måsten. Jag sysslar med det jag tycker är roligt och då är tidsåtgången egentligen alltid lagom för känns det någon gång att det blir för mycket och/eller enahanda  så pysslar jag bara med nånting annat ett tag. Tidsbrist får jag i princip endast när jag har alldeles för många saker som jag håller på med samtidigt eller när någonting annat och viktigare kommer i vägen.

Ja, jag hade tänkt mig att greja lite med bloggen men en del oförutsedda händelser gjorde att jag inte hann och så blev det helt plötsligt december och då hinner man ju definitivt inte med nånting extra för då är det julen som är prio 1. Men egentligen spelar det ingen roll att jag inte hinner just nu - det får helt enkelt ta den tid det tar, jag tar inte alltför allvarligt på sånt.


7 kommentarer:

  1. Jag tar inte heller bloggen för allvarligt, jag ska ju hinna med och jobba och andra måsten så bloggen är en hobby för mig, en riktigt rolig hobby dock :)
    Hoppas allt gick bra hos veterinären.

    SvaraRadera
  2. Så länge man gör det med glädje så :)

    SvaraRadera
  3. Bloggen är ju ett fritidsintresse för mig så det får bli så mycket jag hinner och orkar med.

    SvaraRadera
  4. Vad perfekt att ha en sån här hobby!

    SvaraRadera
  5. Varken läsning eller blogg får ju bli ett stressmoment, det ska ju vara kul :)

    SvaraRadera
  6. Läsningen får verkligen inte bli ett stressmoment, det är något som man måste känna glädje för :)

    SvaraRadera
  7. Får tid den ta det tar - klokt sagt, men ibland svårt (för mig i alla fall) att leva upp till.

    SvaraRadera