söndag 13 december 2015

Veckoplanering vecka 51

Jag hade visst klarat av att planera väldigt rätt för vecka 50 så jag hann med nästan allt jag hade planerat för. Så nu kan jag sätta igång med lite nytt istället för att dras med gammalt från tidigare veckor

Det jag tänkt att hinna med den här veckan är




Blodsbröder av Ernst Haffner












Chevalier av Amanda Tartt












Mary av Aris Fioretos












och i alla fall börja på




Kvinnorna på Cavendon Hall










Det där ser ju väldigt ambitiöst ut och näst intill omöjligt att klara, men det ser värre ut än vad det är. Blodsbröder är en tunn bok (under 200 sidor) och Chevalier är en novell så de två tar inte lång tid att läsa. Enda lite tjockare boken är Kvinnorna på Cavendon Hall som är på knappt 450 sidor och den räknar jag inte med att hinna läsa ut utan bara börja på. Så det känns faktiskt som om det här borde vara en ganska realistisk planering eller vad tycker du?




2 kommentarer:

  1. Sitter själv nu och filar på nästa veckas läsning. Funderar lite på Mary av Aris Fioretos också.

    SvaraRadera