torsdag 25 februari 2016

Fler reafynd

Jag vet faktiskt inte riktigt om det är positivt eller negativt men det känns som att min man på något sätt påverkats av mig och min inställning till böcker. Under tidigare års bokreor har han varit väldigt försiktig med att köpa böcker åt sig själv. I år har han däremot slagit sig lös helt och hållet och plockar på sig det han vill ha. Inte nog med det, han smiter in och plockar bland böckerna så fort han ser några. Idag skulle han iväg för att handla och när han ändå var till köpcentret så passade han på att gå in till Akademibokhandeln och kom alltså hem med en kasse böcker till. Visserligen fanns de här böckierna på vår önskelista men ändå blir jag förvånad över att han rakt av plockar hem det han vill ha. Men glad för att han äntligen tillåter sig att köpa böcker bara för honom, det är jag!

Dagens bokkasse innehöll


Unga kvinnor av Louisa May Alcott
Dagbok från östfronten av Hans Roth
Mannen utan öde av Imre Kertész
Lewismannen av Peter May
Med sina läppars svalka av Theodor Kallifatides
Soldaten i ledet av John Ellis
Pionjär och veteran, 50 år med Kina av Göran Leijonhufvud





8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Han verkar göra det....men det känns märkligt att inte längre vara den som köper flest böcker på rean.

      Radera
  2. Härligt när boknörderiet smittar :)

    SvaraRadera
  3. Unga kvinnor är en av böckerna som fick följa med mig hem idag :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det är en härlig känsla, när det känns som en har påverkat någon ;) Min mamma och syster har blivit likadana efter ett par års reashoppande med mig.

    SvaraRadera
  5. Härligt att ditt läsande smittar av sig på honom :)

    SvaraRadera