tisdag 9 februari 2016

Top Ten Tuesday - Alla hjärtans dag

Tisdag och vi närmar oss Alla hjärtans dag. Alltså handlar väldigt många utmaningar om kärlek och romantik i någon form och så är det också med Top Ten Tuesday där det idag är fritt val inom temat Alla hjärtans dag

Valentine's Day is next week...let's do a Valentine's Day themed freebie! Top Ten Books That Would Make Great Valentine's Day Reads (or anti-Valentine's day reads), Top Ten OTPs, Top 10 fictional crushes, top ten great love declarations in fiction, swoony quotes from books etc. Get creative!

-------------------

Jag läser numera inte så många romantiska böcker men ibland så . Lite då och då slinker det med nånting lite mer romantiskt och den senaste tiden har jag märkligt nog börjat känna att det vore dags att läsa nånting romantiskt igen. Så min lista innehåller romantisk läsning (kanske inte direkt romance alla gånger, men böckerna innehåller romantik också).

1. Borta med vinden av Margaret Mitchell
2. Jane Eyre av Charlotte Brontë
3. Svindlande höjder av Emily Brontë
4. The Far Pavillions av M. M. Kaye
5. Broarna i Madison County av Robert James Waller
6. Överenskommelser av Simona Ahrnstedt
7. Ensamma hjärtan och hemlösa hundar av Lucy Dillon
8. Matildas sista vals av Tamara McKinley
9. Synda av Sylvia Day
10. Tigerporten av Christina Courtenay


3 kommentarer:

  1. Broarna i Madison County har jag bara sett som film och det var egentligen bara för att Clintan var med :)

    SvaraRadera
  2. Broarna i Madison County funderade jag också på, men så blev det en annan av samma författare.

    SvaraRadera
  3. Svindlande höjder är en av mina favoritböcker :) Den här veckan har fått mig att inse att jag nog måste läsa Lucy Dillon.

    SvaraRadera