lördag 12 mars 2016

Chianti

Titel: Chianti
Författare: Amanda Tartt
Format: E-novell
Antal sidor: 33 (e-bokssidor)
Förlag: Hoi förlag
Recensionsexemplar

"Huden under linningen var fortfarande sval, badbyxorna hade inte hunnit torka helt. Där skulle han i och för sig inte behöva något solskydd, men det brydde hon sig inte om. Hon fortsatte så länge hon fick. Hon såg sig omkring, men dör fanns ingen som såg dem, ingen som tittade åt deras håll. Sanna kände sina bröstvårtor styvna och en kall vindpust verkade träffa henne i bröstet. Hon rös till och kände att hon blev fuktig mellan benen. Som tur var, var bikinins underdel fortfarande blöt, så ingen skulle märka någonting."

------------------

Chianti är Amanda Tartts fjärde erotiska novell. Jag har läst de tidigare novellerna och blev jätteglad när jag fick frågan om jag också ville läsa den här fjärde. Vem skulle inte vilja det? Välskriven erotik är inte precis lätt att hitta.

Jag är väldigt förtjust i huvudpersonen Sanna. Hon är en mjuk, trevlig tjej som har en väldigt öppen och sund inställning till sin egen sexualitet. Och jag gillar speciellt det faktum att det är hon som styr vad som ska hända och med vem, mannen får helt enkelt tacka och ta emot.

Jag har läst en del erotiska böcker och noveller av varierande kvalitet och kommit underfund med att det inte är precis det lättaste att skriva bra erotik som fungerar för kvinnor. Men Amanda Tartt har hittills lyckats alldeles utmärkt. Och det känns som att hon går från klarhet till klarhet, jag skrev om Chevalier att jag tyckte det var hennes bästa. Nu får jag ta tillbaka det för Chianti är ännu bättre. Den är riktigt, riktigt het och kan nog orsaka smått oroliga och svettiga drömmar för läsaren om hen läser den sent på kvällen...

Jag ser verkligen fram emot Amanda Tartts femte novell som kommer redan i början av maj.

Mer info om författaren och hennes noveller finns på Amanda Tartts hemsida

Mina recensioner av de tidigare novellerna

Choklad
Champagne DP
Chevalier

Chianti finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar