onsdag 9 mars 2016

Fler bokreafynd

Idag var det alltså dags att besöka den andra Akademibokhandeln här i Uppsala, den i Forumgallerian. Jag måste säga att jag tappade andan när vi kom in där! Där kan man snacka om att man tänkt på kunderna. Inte nog med att det var stora lokaler, men lokalen var också inrett så att det blev luftigt och så att det inte blev trångt någonstans. Och reaböckerna! I butiken i Gränby var böckerna staplade ovanpå bord och låga bokhyllor och bordsytan var i nivå med mina ögon, vilket gjorde att jag inte hade en chans att se vad som fanns på bordena om jag hade kunnat tränga mig runt. I den här butiken hade man istället väldigt låga "bord" som var ungefär 50 cm höga så att både jag (som sitter) och övriga kunder hade god överblick på vad som fanns på bordena. Utöver det så var reabordena utplacerade i "rätt"avdelning efter genré.... Vilken lycka att åka runt i en sådan bokhandel! Faran är såklart att man kommer ut med fler böcker än vad man hade tänkt sig. Men trots frestelserna så lyckades vi sansa oss och köpte faktiskt bara tre böcker (plus en målarbok som inte ingick i rean)


Animorphia (målarbok) av Kerby Rosanes 
I minnets arkiv av María Dueñas
De utvalda av Steve Sem-Sandberg
Min pappa Ann-Christine av Ester Roxberg




2 kommentarer:

  1. I minnets arkiv gillade jag. Tycker ofta bra om spanskspråkiga författare av nån anledning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt förtjust i spanskspråkiga författare också.

      Radera