tisdag 8 mars 2016

Top Ten Tuesday - Tio karaktärer alla verkar gilla men inte jag

Det känns som att det här blir en enormt seg tisdag, trots att jag sovit gott och borde egentligen vara pigg och energisk. Av någon anledning kommer jag inte igång med någonting, trots att det finns en hel del som borde göras. Så den här morgonen har jag hittills fikat länge och väl med en bok framför näsan, lekt lite med pojkarna Bus (som klagade på att de inte hade något att göra), och målat. Och så planerade jag lite för morgondagen då vi ska iväg och hämta ett paket hos Zinkvit och efter det tänkte vi kika in hos den andra Akademibokhandeln i centrum (och jag har redan kollat på nätet och det ser ut som att de har enorma lokaler vilket borde betyda att tillgängligheten för mig och mina hjul är betydligt bättre än i butiken i Gränby. Inte nog med det men det är bokhandeln i centrum som har specialsortimentet som inte alla butiker har, så med lite tur så hittar jag lite udda reafynd.
För att komma igång idag så tänker jag försöka med Top Ten Tuesday trots att temat idag inte precis är något som egentligen passar mig. Temat är

Ten Characters Everyone Loves But I Just Don't Get or Ten Characters I LOVE But Others Seem To Dislike

---------------

Jag lär ju inte få ihop tio karaktärer men några finns det ju som jag vet att andra verkar tycka om men som jag inte gillar. Nu är inte jag säker på om alla andra gillar dessa men jag gillar dem i alla fall inte.

1. Malin Fors (Kallentoft)
2. Erlendur Sveinsson (Indridason)
3. Ewert Green (Roslund & Hellström)
4. Maria Wern (Anna Jansson)
5. Mr Darcy (Jane Austen)


Sådär, min sega hjärna fick ihop hälften i alla fall och det får räcka för nu ska jag sätta mig ett tag till med temuggen och boken och hoppas på att piggna till lite.

13 kommentarer:

  1. Malin Fors har jag också svårt för!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om Mr Darcy ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog han förtjänar en stor fet smäll.

      Radera
  3. Åh, en till som inte gillar Maria Wern :)

    SvaraRadera
  4. Inga karaktärer som jag är direkt bekant med. Mr Darcy har jag ju åtminstone hört talas om ;)

    SvaraRadera
  5. Malin Forss ja. Hu. Finns det någon som gillar henne?
    Men du - Gränby? Bor du i Uppsala?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet! Men jag tycker väldigt många gillar de där deckarna och henne. Japp, jag bor ca 2-3 mil utanför Uppsala.

      Radera
  6. Ah Malin Fors hade jag också kunnat ha med! Gör ju inget annat än gnäller på henne i mina recensioner ;)

    SvaraRadera
  7. Jag växte upp 3 mil utanför Uppsala och har min mamma kvar där så vi är där ibland. Barnen är där just nu (sportlov)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK, kul! Vi bor också ca 3 mil (2,8 om man ska vara noga) utanför. Du får ta och komma över på fika nån gång du är i Uppsala.

      Radera