tisdag 5 april 2016

Månadssammanfattning - Mars 2016



Månadssammanfattning - Mars 2016

Antal lästa böcker: 11
Antal lästa noveller: 1
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 3265
Inbundet: 5
Kartonnage:0
Danskt band: 0
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 4
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 6
Fått: 12

Böckerna jag läst i mars är

Blodbokens tid - Bodil Mårtensson
A Song in the Dark - June Davis
Skamfilade själars sällskap - Louise Astersten
Chianti - Amanda Tartt
Berget bakom huset - Joyce Maynard
Odd eller inte - Louise Pärsén
Repa i lacken - Joakim Anderson
De fyra yttersta tingen - Andrew Taylor
Härliga helg - Anna Jonassen
Min pappa Ann-Christine - Ester Roxberg
En officer och spion - Robert Harris
Hela härligheten - Margaret Mazzantini


Det gick väl lite sisådär den här månaden tycker jag, det var alldeles för mycket som kom emellan och störde mitt läsande, en del av det får jag nog skylla på min man. Låter lite hemskt, men eftersom han bara jobbade 50% hela mars så var han hemma mer och då kan inte jag enbart koncentrera mig på läsandet (han vill ju ha en del av uppmärksamheten också).
Jag var rätt så nöjd med valet av böcker också fast de riktiga höjdarna kom inte förräns i slutet av månaden. Men då blev det istället så att de bästa böckerna var också de sista i mars, så månaden slutade på topp!
Jag köpte inte så många böcker trots rea-på-rean osv, och det är jag väldigt stolt över mig själv med. Att det sen dråsade in rec.ex i mängder gjorde att bokmängden ändå ökade, men det får man nog räkna med i mars/april. Jag är förvånad faktiskt at jag ändå hann med två hyllvärmare i mars, jag hade faktiskt inte räknat med att hinna avverka någon.

April har börjat bra och jag hoppas månaden fortsätter på samma sätt. Jag har fått ordentlig flyt i läsandet nu när jag har lite mer egentid (mannen jobbar 75%) och jag är riktigt sugen på de böcker jag har framför mig att läsa. Under april räknar jag faktiskt inte med att hinna med någon hyllvärmare, så lyckas jag klämma in en eller ett par så kommer jag bli väldigt nöjd och glad.

















5 kommentarer:

  1. Men jag tycker du fick till en riktigt bra läsmånad :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också du fick till en riktigt bra läsmånad :)

    SvaraRadera
  3. Du hann ju läsa jättemånga böcker.

    SvaraRadera
  4. Ha ha, jag får också mycket mindre läst när sambon är hemma :) Märkligt att de inte kan klara sig själva ;)

    SvaraRadera
  5. Haha himla tur jag inte har sambo, men barn och katter stör med.

    SvaraRadera