måndag 25 april 2016

Tematrio - Parrelationer

Jag har legat i halvkoma i soffan (steg upp alldeles för tidigt i morse efter att ha sovit alldeles för få timmar i natt) hela kvällen och kom på nu att det ju var måndag och därmed dags för Lyrans Tematrio. Hon har varit ute på resa och då läst en bok som inspirerat till dagens tema och uppmanar

Berätta om tre "starka" romaner som handlar om parrelationer.

----------

Det här var inte lätt men jag fick ihop det till slut. 
OBS! Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken.



Hela härligheten av Margaret Mazzantini










I mjölnarens spår av Stina Nilsson Bassell











Som om inget hade hänt av Maja Britzelli

















14 kommentarer:

  1. känner inte till de här titlarna

    SvaraRadera
  2. I mjölnarens spår låter som en intressant bok.

    SvaraRadera
  3. Den där Hela härligheten har jag sett på alla möjliga ställen senaste tiden. Nu börjar jag bli lite lockad av den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du ska läsa den! Jag tvivlar på att jag kommer att läsa någonting bättre i år.

      Radera
  4. Tre som jag inte (än) har läst!

    SvaraRadera
  5. Hela härligheten är jag sugen på att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker definitivt att du ska läsa den!

      Radera
  6. Inte läst någon av dem, verkar intressanta.

    SvaraRadera
  7. Hela härligheten vill jag väldigt gärna läsa.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dessa och den sista kände jag inte alls till tidigare.

    SvaraRadera
  9. Hela härligheten har jag i bokhyllan och den skall läsas framöver.

    SvaraRadera