tisdag 21 juni 2016

Top Ten Tuesday - Bästa boksläppen jag läst hittills 2016


Usch, det spelar ingen roll om man sover dåligt eller bra, slutresultatet i båda fallen är att man är helt luddig i huvudet när man går upp. Inatt har jag verkligen sovit som så hårt att jag nästan hade ont i kroppen när jag vaknade och jag känner mig fortfarande lite som en sömngångare, trots X antal muggar med thé. Så det lär behövas många fler muggar stark thé för att jag ska komma igång ordentligt idag.

Men eftersom det är tisdag så är det dags för Top Ten Tuesday som idag har temat bästa boksläpp hittills i år.

Top Ten Favorite 2016 Releases So Far This Year 

----------------------

Ett lätt tema den här gången i o m att jag har haft turen att få läsa många bra böcker under det första halvåret. Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken. Böckerna är listade utan inbördes ordning


1. Främlingsbarn av Rachel Abbott
2. Hela härligheten av Margaret Mazzantini
3. Min fantastiska väninna av Elena Ferrante
4. Fånge, spion, partisan av Mikko Porvali & Matti Putkinen
5. Så nära barfota av Marie Hedegård
6. Spåren vi lämnar efter oss av Pernilla Ericson
7. Härifrån till verkligheten av Eva Rydinger
8. Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George
9. Bambi av Mons Kallentoft & Markus Lutteman
10. Mambo i Chinatown av Jean Kwok (Recension kommer imorgon så länken går till förlagets sida om boken)




11 kommentarer:

  1. Här var det några som jag absolut vill läsa. Vad intressant med 10:an där, den är jag nyfiken på!

    SvaraRadera
  2. Den lilla bokhandeln i Paris började jag läsa i morse och så långt så kan den vara bland de absolut bästa jag läst i år :)

    SvaraRadera
  3. Flera som jag är nyfiken på, på din lista däribland bokhandeln. Min fantastiska väninna hamnade också på min lista.

    SvaraRadera
  4. Läser min fantastiska vännina nu. Sååååå bra! :) Den lilla bokhandeln i Paris är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den lilla bokhandeln i Paris är jättebra!

      Radera
  5. Bra bokliste du legger fram! Jeg har bare lest Ellen Ferrante av disse. Ha en fin sommeruke!

    SvaraRadera
  6. Hela härligheten vill jag väldigt gärna läsa :) Den lilla bokhandeln i Paris och Mambo i Chinatown är fina!

    SvaraRadera