torsdag 9 juni 2016

Veckans bokbloggsfråga vecka 23


Usch så kallt det är! Det känns inte riktigt som juni när det första man får göra på morgonen är att dra på sig varma kläder. Men jag ska inte klaga, det är i alla fall inte så varmt och soligt att jag inte ens kan gå ut.

Idag tänkte jag delta i Veckans bokbloggsfråga, som anordnas av Barmboksbloggen, och den här veckan vill hon veta:

Läser även dina nära och kära? Är böcker, läsande och bokbloggande ett intresse du delar med andra i din närhet? Ger du ofta bort bokpresenter till jul, födelsedagar och andra firanden?

--------------------

Hos oss läser alla!  Min pappa hade alltid en bok på gång, min mamma läser så mycket hennes ögon orkar med, jag har alltid läst mycket och min bror läser mycket också. Min man har inte alltid läst men numera läser han också ganska mycket. De helger brorsan är på besök så finns det faktiskt tillfällen då vi allihopa bara sitter/ligger och läser en stund. Och däremellan pratar vi om böcker.
Annars finns inte så många i min närhet som läser och/eller bloggar utan där har vi andra gemensamma intressen och aktiviteter. Och det kan faktiskt vara lite skänt emellanåt att umgås med andra som inte har böcker och läsande som främsta intresse.
Böcker är ju den bästa presenten! Så länge min far levde så köpte han alltid böcker som present och jag har väl fortsatt den traditionen lite och ger alltid bort böcker som presenter.









4 kommentarer:

  1. Det finns nästan inget mysigare än att ligga och läsa tillsammans, i varsin soffa. Det händer inte alltför ofta här eftersom sambon helst lyssnar på böcker nu mer :(

    SvaraRadera
  2. Visst är det skönt att blanda upp sina intressen lite grann! :-)

    SvaraRadera
  3. De flesta i min familj läser också en hel del.

    SvaraRadera
  4. Mysigt med en läsande familj! Barnbarnen älskar böcker!

    SvaraRadera