söndag 10 juli 2016

Veckoplanering vecka 28

Nej, vecka 27 gick inte alls som jag hade planerat. Istället för att hålla planen så läste jag en bok som inte alls fanns med i planeringen och då vet man ju direkt att man inte kommer att hinna med...så böckerna för vecka 27 får tyvärr hänga med en vecka till...
Jag hoppas verkligen att jag får ordentligt med lästid i veckan så att jag hinner med att läsa så mycket som möjligt.

Planeringen för vecka 28 ser alltså nästan identisk ut med vecka 27 förutom att jag redan är  igång med den första boken.


Jag har tänkt mig att läsa



Den sista kejsarinnan av Jung Chang Jag har ju kommit en bit på väg, men det går långsamt i o m att det är många personer och deras inbördes relationer som ska hållas reda på och så är det mycket information om historia, kultur, samhällsskick osv som man måste smälta. Men eftersom den här boken är vansinnigt intressant och ger faktiskt en lite annan bild av henne än man vanligtvis får så får den ta den tid det tar.











Snövit ska dö av Nele Neuhaus
Jag är bara såå sugen på att läsa den och jag tror också att den är perfekt läsning efter en lite tyngre bok












Tiden där emellan av Maria Dueñas
Den här är jag också otroligt sugen på att börja läsa. Inte nog med att det är en hyllvärmare (och jag måste försöka läsa fler hyllvärmare) men det är en spansk författare och jag är ju svag just för spanska och latinamerikanska författare. Håll tummarna att jag hinner i alla fall börja på den här!





Vad tänkte du läsa den här veckan?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar