söndag 11 september 2016

En smakebit på søndag - Står dig ingen åter

Det var toppenfint väder hela lördagen så det var riktigt skönt att vara ute. Men tyvärr så lovar väderprognosen tråkigare väder , t o m regn, till söndagen. I och för sig spelar det mindre roll för mig eftersom jag ändå kommer att sitta inne och jobba på datorn, men det är ju alltid trevligt om det ändå är bra väder. Men den här söndagen börjar jag med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit ur boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

------------------

Den här gången bjuder jag på en smakbit från sid 20 i Står dig ingen åter av Anna Karolina (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)






"Hon hade blivit känsligare sedan hon fick barn. Enligt barnmorskan var det någon hormonrubbning som skulle sitta i hela livet. Både på gott och ont tyckte Amanda. Hon hatade det i de här situationerna. När hon inte lyckades vara professionell inför en gripen. Men det här var ingen vanlig gripen. Nina Liljedahl hade ätit på sin dotter. Och hon kom inte ihåg någonting. Varför? Jo, för hon hade varit kraftigt drogpåverkad. Det märkliga var att hon inte förekom i polisens register sedan tidigare med några drognotiser."


19 kommentarer:

  1. Nej men usch! Det där var ingen bok för mig. Men tack för smakbiten ändå.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade ju Stöld av babian, men jag har ännu inte kommit mig för att skaffa andra delen. Det kommer väl :)

    SvaraRadera
  3. Obehaglig smakbit. Inte läst något av den här författaren.

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Har tänkt läsa första delen inom kort då hon kommer på Svenska Deckarfestivalen

    SvaraRadera
  5. Oj hjälp vilken smakbit! Så ruggigt!

    SvaraRadera
  6. Ätit på sin dotter? *ryser* Det var en smakbit det ;)

    SvaraRadera
  7. Oi, det var jammen en skrekkelig smakebit :):)

    SvaraRadera
  8. Jeg har ikke hørt om denne forfatteren, men smakebiten virker spennende - om enn noe bisarr :))

    SvaraRadera
  9. Ikke lest noe av forfatteren. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  10. Men vilken otäck smakbit! Tänkt att jag ska läsa Stöld av Babian någon gång. Sen får jag se om jag läser denna.....Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Ätit på dottern? Var tvungen att läsa om en gång till, men jo så stod det ju... Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  12. Takk for smakebiten! En ukjent forfatter for meg.

    SvaraRadera
  13. Låter lite läsigt faktiskt. Men man blir nyfiken på historien.
    Tack för att du tittade in på min blogg !

    SvaraRadera
  14. Oj ruggig. Har läst första boken och träffat författarinnan! En härlig tjej!

    Tackar för smakbiten.
    Kram Cissi

    SvaraRadera
  15. Hu! Usch den vågar jag inte läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  16. Usch!! Låter inte som en bok för mig.

    SvaraRadera