torsdag 29 september 2016

Hett i hyllan #59


Idag regnar det så det räcker och blir över. Samtidigt som det alltid är lite tråkigt när det är så här grått ute så är det också skönt att sitta inne, läsa, dricka thé och titta ut på ruskvädret.
Det är torsdag och då är det dags för Monikas Hett i hyllan och hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------
Boken jag tar idag är en bok som jag köpte från en av nätbokhandlarna när de hade ett av de här "köp 4 betala för 3-kampanjerna".





När kriget kom till Lyckhem av Britt-Marie Mattsson (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)














Jag gillar Britt-Marie Mattssons stil så när jag såg den här kunde jag inte låta bli. Sedan har den tyvärr blivit liggande, jag har inte riktigt haft tid att ta itu med den. Men snart så...




3 kommentarer:

  1. Tycker jag känner igen namnet, men vet inte varför. Jag har inte läst något av henne i alla fall, det vet jag :)

    SvaraRadera
  2. Okänd bok och författare för min del.

    SvaraRadera
  3. Känner ju igen namnet från SVT, hade ingen aning om att hon skrivit bok, denna lät ju intressant med verklighetsbakgrund också.

    SvaraRadera