onsdag 28 september 2016

Tematrio - Höstfärger i titeln

Dags för Lyrans Tematrio. Lyran har inspirerats av sin favoritårstid när det gäller dagens tema för Tematriot. Hon uppmanar

Berätta om tre böcker som har någon av höstens färger i titeln!

----------------



Visst är hösten fin och den är också en av mina favoritårstider. Precis som Lyran så älskar jag färgerna när löven skiftar över till höstfärger. Och på hösten är det ju så skönt att tända i braskaminen och bara kura ihop sig i soffan och läsa när det regnar ute.

Men nu var det höstfärger det gällde. Det var inte så lätt som det först kändes men jag fick ihop det til slut. Jag hade tänkt mig tre olika färger men nu blev det som det blev. OBS! Titlarna är länkade till recensionen och där finns mer info om boken.





Rött stoft av Ann Cleeves
Röda löv hör ju verkligen till höstfärgerna








Orange is the New Black av Piper Kerman
Orange är också en färg som man lägger märke till på hösten











När rött blir svart av Qiu Xialong
Här blev det två färger och för mig är nog både rött och svart höstfärger























10 kommentarer:

  1. Jag har fortfarande inte läst något av Xialong men det står på läslistan.

    SvaraRadera
  2. Jag höll på att skriva om tre "orange", men tog mig samman ;)

    SvaraRadera
  3. Valde också Orange is the new black. Fast jag har ett annat omslag på min. Ann Cleeves bok känner jag till men inte den sista.

    SvaraRadera
  4. Hösten är verkligen vacker :) Orange is the new black är den enda av dessa som jag har läst.

    SvaraRadera
  5. har ännu inte sett Orange is the new black. hade annan orange titel

    SvaraRadera
  6. Ännu en höstälskare här :-) Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Rött stoft verkar vara spännande!

    SvaraRadera
  8. Qiu Xialong skulle vara intressant att läsa något av, men just den där verkar ju lite seg och jobbig, kan jag förstå av vad du skriver om den. ;)

    SvaraRadera
  9. Rött stoft hade jag med i min trio också, en bra bok!

    SvaraRadera