tisdag 15 november 2016

Destination : Thailand av Katy Colins

Titel: Destination: Thailand
Serie: Äventyr för ensamma hjärtan
Författare: Katy Colins
Format: Inbunden
Antal sidor: 318
Förlag: HarperCollins Nordic
Recensionsexemplar
En världsomsegling på 366 dagar

"Georgia hade allt: en pojkvän, en bostad och en livsplan. Men när hon blir dumpad förändras allt. I desperation skriver hon en lista över saker hon drömt om att göra, men tvingats avstå ifrån på grund av pojkvännen. Med självförtroendet i botten drar hon till Thailand för att försöka komma över det som hänt.

Äventyret blir inte riktigt som hon tänkt. Men det fantastiska med att gå sönder är att man fr en chans att bygga upp sig på nytt..."

-----------------------
Den här boken dök upp i brevlådan som en överraskning och jag är alltid lika glad för den här typen av överraskningar. Jag hade aldrig hört talas om varken boken eller författaren men på omslaget stod det "Romantisk komedi i Bridget Jones anda". Nu sa inte det mig inte så mycket i och med att jag inte läst böckerna om Bridget Jones, men jag tyckte omslaget och baksidestexten signalerade en lite lättsam och humoristisk bok som var precis det jag behövde just då.

Georgia är en väldigt sympatisk person, hon är lite osäker och väldigt mänsklig. Hennes osäkerhet märks tydligt när hon för första gången beger sig utomlands på riktigt och hamnar i den ena smått pinsamma situationen efter den andra.. Och det finns en viss igenkänningsfaktor för, handen på hjärtat, visst har många av oss gjort precis sådär? Låtsats att man kan nånting och har gjort det hur många gånger som helst och sen slutar det hela med ett magplask när man blir avslöjad. i alla fall har jag hamnat i den situationen några gånger när jag var yngre.

Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Thailand är lite chick-lit, lite feelgood och en hel massa underhållning. Det är en väldigt charmig berättelse som får mig att le brett och längta efter nästa bok om Georgia och hennes resor.

Tack HarperCollins Nordic för rec.exet!


Mer info om författaren och hennes böcker finns på Katy Colins websida



Destination: Thailand finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden
Bokus Inbunden
CDON Inbunden


2 kommentarer: