fredag 18 november 2016

Helgläsning

Den här fredagen bara försvann. Först var det dags för den årliga hälsokollen på vårdcentralen och jag fick mig en rejäl överraskning. Jag fick nämligen träffa en läkare jag inte haft förut och han var påläst, kunnig och trevlig. Att få träffa en läkare som besitter alla dessa egenskaper (eller ens en av de egenskaperna) är så ovanligt att jag nästan svimmade av hänförelse.
Efter läkarbesöket var det dags att veckohandla och det tar ju sin lilla tid när man inte bara ska in i en butik utan flera för det är lika bra att göra alla ärenden på en gång så slipper man åka in flera dagar i rad.
Och nu är det snart dags att börja laga middag men innan jag sätter igång med det så måste jag göra helgplaneringen.



Det jag tänkt läsa den här helgen är






Morden på Mangle Street av M.R.G. Kasasian












Nujeen: flykten från krigets Syrien i rullstol av Nujeen Mustafa med Christine Lamb








Det får nog räcka med de två böckerna, det är nämligen lite osäkert hur mycket lästid jag får i helgen.

Vad ska du läsa i helgen?










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar