torsdag 24 november 2016

Hett i hyllan #67


Bror min har kommit på besök och han ska nu stanna i ett par dagar. Trots att han helt förstår det här med läsandet och bloggandet och inte tar illa upp av att jag försvinner in i min egen värld emellanåt så ska jag nog ändå försöka vara i alla fall lite social, vilket betyder att det blir lite mindre tid för mina vanliga aktiviteter.
Men lite hinner jag ju och jag börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-----------------

Och jag drar fram ännu en av mina loppisfynd





Tant Julia och författaren av Mario Vargas Llosa (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Jag har läst några böcker tidigare av Vargas Llosa och tyckte om dem så när jag hittar hans böcker på rea eller på loppis så köper jag...fast jag ännu inte läst de jag har hemma. Det känns som att det nog börjar bli dags att ta itu med de här böckerna för att se om jag gillar dem lika mycket som de som jag redan har läst.


4 kommentarer:

  1. Ännu en nobelpristagare som jag inte har läst :)

    SvaraRadera
  2. Det är bra att ha lite olästa böcker i hyllan. en vet inte vad som kan hända

    SvaraRadera
  3. Har inte läst denna författaren, men är väldigt sugen på. Försöker beta mig igenom och läsa nobelpristagare lite då och då, så så småningom blir det säkert.

    SvaraRadera
  4. Nobelpristagare 2010... hmm, det hade jag missat. Får kolla upp vad det är för slags böcker. :)

    SvaraRadera