fredag 23 december 2016

Helgläsning

Det är inte klokt att dagarna gått så fort att det är julafton redan imorgon! Känns helt overkligt. Det som spär på overklighetskänslan är nog ocså vädret - det känns inte riktigt som jul när det är plusgrader ute och barmark.Jag hade faktiskt hoppats på en vit jul i och med att alla prognoser i höstas talade om en rekordkall vinter med mycket snö. Men än så länge lyser ju snön med sin frånvaro...

Egentligen är det rätt meningslöst att planera för läsningen den här helgen, men när jag nu ändå fått in vanan så är det lika bra att göra det varje gång oavsett vilken helg det är

Den här helgen tänker jag högaktningsfullt strunta i den där läsahögen på stolen bredvid mig och alla måsten och bara läsa vad jag just då känner för... Sen får man ju också se hur mycket jag hinner läsa med tanke på att planen är att jag också ska umgås med maken och brorsan och slöa i soffan och glo på TV. Och så ska jag måla såklart! Det är ju faktiskt jul bara en gång om året!

Men jag börjar nog med






I minnets arkiv av Maria Dueñas
(jag är svag för spanska författare och jag har läst en av hennes böcker tidigare och den tyckte jag väldigt mycket om)







Jag vågar nog inte planera för fler böcker just den här helgen så det får bli den här enda boken jag planerar för så får man se om jag hinner ens med den.















1 kommentar:

  1. Jag har inga större problem med vädret, tycker det är rätt skönt att slippa snö och halka faktiskt. Men håller med om att julen inte ska ha någon måste-läsning. Ska försöka hålla det själv.

    SvaraRadera