torsdag 22 december 2016

Vad läser ni i jul?



Johannas Deckarhörna har en liten rundfrågning på bloggen om julen och om vad man tänker läsa i jul. Hon frågar

Så hur ska ni fira/tillbringa julen 2016? Och vilka böcker planerar ni att läsa i helgen?

-------------

För tillfället är det rätt så lugnt hemma hos oss. Det mesta av maten är fixad, det lilla vi pyntar har vi gjort, de få julklappar vi köper finns färdiga i garderoben. Förra året anlitade vi en städfirma för julstädningen för att slippa stressa, men i år struntade vi i det och tar den storstädningen i vår istället. Så det mesta är färdigt så pass långt att vi kan ta det lugnt redan nu.
Imorgon kommer bror min för att fira jul hos oss (efter att han blivit singel för ett par år sedan så brukar han tillbringa jul och ibland också nyår hos oss).
Det vi siktar på är en lugn jul med god mat, läsning och tv-tittande.

Som julläsning har jag min läshög i köket på stolen bredvid mig att välja bland


och kanske att jag slänger in nånting lättsamt som feelgood och/eller romance också nånstans mellan de här... 

3 kommentarer:

  1. Låter skönt med en lugn jul. Hoppas du får det fint och hinner läsa många bra böcker. God jul! :)

    SvaraRadera
  2. Fint med en sån bokhög i beredskap när man behöver. :)
    Önskar dig en fridfullt skön jul!

    SvaraRadera