söndag 15 januari 2017

Veckoplanering vecka 3

Helgens läsning gick ju som det gick, dvs inte alls enligt planerna. Jag plockade fram en bok och började läsa och hade en på vänt. Sen skulle jag bara "kika" lite i bok nr 2, men det slutade med att jag fastnade och läste ut den och ska nu återgå till den första boken som jag inte kom så långt i. Även om jag planerar, vilket kanske ser väldigt organiserat ut, så är planer till för att ändras, vilket sker allt som oftast, alltså är jag inte speciellt upprörd över att det gick som det gick.
Nu är det i alla fall dags att planera kommande veckas läsning

Jag har ju tänkt mig att i år försöka läsa lite lättsammare böcker också, t ex feelgood, romantik och såklart deckare. Sen vet jag ju att jag inte lär klara av att hålla mig när det dyker upp andra intressanta böcker, men det är OK så länge jag klarar av att blanda in tillräckligt med lättsammare läsning.

Så den här veckan har jag tänkt mig att läsa




Denzel av Christina Herrström
(den här var tänkt att bli utläst i helgen men blev inte det så jag håller fortfarande på med den)














Narr på nocken av Stieg Trenter










Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan













Den fallande detektiven av Christoffer Carlsson









Det ser kanske mycket ut men ett par av böckerna är riktigt snabblästa så jag tror inte det blir några större problem att hinna med alla.
Det bästa är sedan att i urvalet finns en bok som passar in i båda de utmaningar jag är med i det här året.

Vad har du tänkt dig att läsa den här veckan?












1 kommentar: