fredag 24 mars 2017

Bokbloggsjerka 24-27 mars

Jag steg upp riktigt tidigt idag, men av någon underlig anledning började jag må riktigt illa efter ett litet tag, så jag var tvungen att lägga mig igen. Och det vet man ju vad det resulterar i, man somnar och vaknar först ett antal timmar senare och känner att halva dan redan har gått plus att man är alldeles dimmig i hjärnan för att man sovit för mycket. Alltså får jag sätta fart nu om jag ska hinna med det som jag tänkt göra idag.

Först ut är Annikas Bokbloggsjerka där hon frågar

Har någon av de författare som du följer bidragit till en tv-serie/film, om inte, vem tycker du skulle få chansen och varför?

----------------

Den här frågan var lite knepig för mig pga formuleringen. Så nej jag känner inte till någon som bidragit till själva produktionen. Det är nog en av de saker som inte intresserar mig det minsta så sånt har jag inte koll på alls. Det räcker så gott för mig att veta vilken bok/vilka böcker filmatiseringen baseras på.



De som jag tycker borde få chansen är






Jan Mårtenssons Homanböcker borde kunna bli mysdeckare av samma typ som Poirot, Miss Marple osv















Mons Kallentofts & Markus Luttemans Herkulesserie om Zack Herry borde kunna bli en bra actionfilm alt tv-serie.












12 kommentarer:

  1. jag har inte läst Mårtensons böcker, men jag skulle förmodligen se filmatiseringar

    SvaraRadera
  2. Herkules serien måste jag verkligen ta tag i!! Jag har noll koll på om författare hjälpt till vid filmer/serier förutom att deras böcker blivit filmatiserade.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av de serierna än!

    SvaraRadera
  4. Herkulesserien borde kunna passa som TV-serie, men jag vet inte riktigt om jag vill se allt som händer i dem :)

    SvaraRadera
  5. Ja om det tar och gör serier av Jan Mårtensson så blir det några stycken.

    SvaraRadera
  6. Herkulesserien ja kanske. Trots att jag bara läst den första.

    SvaraRadera
  7. Jan Mårtenssons böcker verkar bra, tycks dock aldrig få någon läst, så film vore kanske ett bra alternativ. ;)

    SvaraRadera
  8. Mysdeckare får gärna bli TV-serie ...

    SvaraRadera
  9. Länge sen jag läste något av Mårtenson, det skulle nog funka som mysig tv-serie om det görs bra. ;)

    SvaraRadera
  10. Jag minns inte om jag har läst Mårtenson. Det är längesen i såna fall. Men hans deckare skulle säkert kunna bli trevliga tv-deckare. Hannes Holm kanske?
    Mons Kallentoft har jag försökt men inte fastnat för.

    SvaraRadera
  11. Jag är också helt ointresserad av vad författarna ev bidrar med i produktionen av tv-serier etc. så mitt svar blev innehållslöst.

    SvaraRadera
  12. Ja Homan-deckarna på film det vore något.

    SvaraRadera