söndag 5 mars 2017

En smakebit på søndag - Liv eller död

På lördagen åkte vi in till Uppsala och tittade runt på bokrean igen och självklart slutade det med att vi köpte ett antal böcker. Maken köpte faktiskt fler än vad ja gjorde och kom samtidigt underfund med att han nog behöver mer plats åt sina böcker. När vi senast handlade bokhyllor så "råkade" det bli en bokhylla för mycket och den fick inte plats nånstans då, tyckte vi, så den åkte ouppackad in i garaget. Men nu kom maken på att om han flyttar lite på möblerna i sitt rum så kan han klämma in den bokhyllan. Så idag lär vi hålla på med ommöblering i rummet och montering av bokhylla.

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag, som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

---------------------

Min smakbit kommer från sid 49 i  Liv eller död av Michael Robotham (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)





"Desiree stänger av sin spansklektion och betraktar jordbrukslandskapet som svischar förbi utanför fönstret. Vad är det för en idiot som rymmer från fängelset dagen innan han ska bli frigiven? Hon hade redan övervägt om det kunde vara så att Audie rymde för att undvika en välkomstkommitté som väntade på honom när han kom ut. En dag till borde han ju verkligen kunnat stå ut. Texas lagstiftning gjorde att han riskerade att få sitt straff förlängt med ytterligare tjugofem år."




15 kommentarer:

  1. Vad spännande den verkar! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. har inte läst något av den här författaren. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag behöver en bokhylla till, mina är överfulla. Tack för smakebiten, verkar som en spännande bok

    SvaraRadera
  4. Den här hade jag på min nyfiken-på-lista inför boksläppen i januari. Vad bra att du läser den nu så kan jag vänta och se :)

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag ju också nyfiken på varför han gjorde så!
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Att möblera om är jobbigt, men när det handlar om bokhyllor känns det faktiskt lite enklare ;-)

    SvaraRadera
  7. Takk for smakebiten. Ukjent bok for meg

    SvaraRadera
  8. Tack för en spännande smakbit! Den blir jag nyfiken på

    SvaraRadera
  9. Det låter bra med en bokhylla till, det behövs alltid!

    SvaraRadera
  10. Det høres så fint ut å dra rundt på boksalg :-) Jeg var på et i København, men det finnes så altfor få av dem i Norge :-) (Vel, utenfor Oslo).
    Jeg tror jeg har vært borti denne boken, men har ikke lest den. Kanskje den finnes på jobb? (bokhandel) :-) Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  11. Den här boken har jag sett lite överallt nu, den verkar spännande!

    SvaraRadera
  12. Det var en intressant smakbit, nu blev jag ju nyfiken på fortsättningen :)

    SvaraRadera
  13. Virker som en spennende bok, takk for smakebiten :)

    SvaraRadera