torsdag 2 mars 2017

Hett i hyllan #81

Igår fick jag inte alls lika mycket gjort som jag hade önskat eftersom jag satt och läste hela dagen och hade inte ro att sitta och blogga. Så jag får helt enkelt räkna gårdagen som den här veckans bloggfria dag och försöka ta igen det idag. Och först av allt är det Monikas Hett i hyllan som gäller. Monika säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------

Den här gången har jag plockat fram en bok som jag köpte på bokrean 2015





Magikernas kung av Lev Grossman (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Jag läste Magikerna (titeln är länkad till recensionen), första boken i trilogin, och var ganska ljummen inför den. Men när jag nu börjat på en fantasytrilogi så ville jag läsa hela och se om det kanske blev bättre, alltså köpte jag nästa del också. Men jag kom aldrig så långt att jag skulle ha tagit tag i det hela och läst boken utan den blev bara kvar i bokhyllan, oläst. Jag vet faktiskt inte om jag kommer att läsa den här eller inte - just nu känns den i alla fall inte så jättelockande.


5 kommentarer:

  1. Jag köpte första delen på bokrean 2014. Inte ens den har jag läst ;)

    SvaraRadera
  2. Jag har inte ens läst Magikerna. Den står och samlar damm i min bokhylla.

    SvaraRadera
  3. Jag funderar på att kolla på tv-serien istället.

    SvaraRadera
  4. Jag har läst del 1 & 2 och gillade dem. Men jag läste dem på engelska, kanske det spelar en roll!? Men nu har jag ju del 3 Kvar i hyllan och dammar ;)

    SvaraRadera
  5. Jag har läst hela serien och tycker väldigt mycket om Magikernas kung. De andra två tyckte jag var sådär.

    SvaraRadera