torsdag 23 mars 2017

Hett i hyllan #84




Första gången jag vaknade idag tyckte jag att det var alldeles för tidigt att gå upp så jag somnade om. Det visade sig inte vara ett så bra beslut eftersom nästa gång jag vaknade så skedde det för att jag drömde "äckeldrömmar"(dvs drömmar som är så äckliga att man vaknar smått illamående). Den här gången handlade drömmen om maskar och jag tål fortfarande inte ens att tänka på frukost eller överhuvudtaget att äta något, det är knappt att jag klarar av att dricka te . Istället sätter jag igång med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------------------


Boken jag plockat fram köpte jag på bokrean 2015 






Barnmorskan av Katja Kettu (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Jag har börjat några gånger på den här boken men sen har det alltid kommit rec.ex emellan så jag har fått lägga den åt sidan och då har den blivit liggande. Och så var den faktiskt också "försvunnen" ett tag. Vid ett tillfälle när jag börjat läsa den och fått lägga den åt sidan så kunde jag inte hitta den när jag väl hade tid att fortsätta läsa. Det tog säkert ett halvår innan jag hittade den igen - jag hade lagt den i en annan bokhylla än vad jag normalt lägger de olästa böckerna i.
Jag känner verkligen att jag vill läsa den här boken så jag måste se till att ta itu med den snarast möjligt.





3 kommentarer:

  1. Har inte hört talas om den, men det låter inte alls som min typ av bok.

    Ibland lägger man saker på så bra ställen att man inte hittar dem igen :)

    SvaraRadera
  2. Den står fint i min bokhylla också.

    SvaraRadera
  3. Den där hade jag inte hört talas om tidigare, så tack för tipset.

    SvaraRadera