lördag 4 mars 2017

Reaköp igen

Vi åkte idag till andra Akademibokhandeln, den som ligger mitt inne i Uppsala, för att se vad de hade för sortiment. Trots att båda butikerna tillhör Akademibokhandelskedjan så är det nämligen en milsvid ski9llnad mellan dem. Det är ett riktigt nöje att besöka den inne istan medans ett besök på den närmast oss känns mer som ett nödvändigt ont emellanåt. Och idag märktes skillnaden så tydligt att vi beslutade på stående fot att hädanefter alltid åka in till centrum. Visst, det är lite bökigare och parkeringen kostar, men den bokhandeln har ett störtbra sortiment, de förstår vad folk läser, har ordnat butiken så att allt är lättillgängligt, personalen är toppentrevliga osv osv osv. Så vi kommer helt att hoppa över Akademibokhandeln i Gränby.
Den här helgen har Akademibokhandeln också ett erbjudande "3 för 2" för medlemmar så vi kunde ju inte låta bli at rota lite bland böckerna och det slutade såklart med att vi köpte ett antal böcker. Och den här gången köpte min man fler böcker än vad jag gjorde - det brukar verkligen inte hända i vanliga fall.... På hemväg stannade vi och handlade på ICA Maxi och självklart hade de också bokrea och då hamnade två av dem i kundkorgen.

Det vi hade med oss hem var


Makens bokhög

Esther kanske av Katja Petrowskaja
Historien om två städer av Charles Dickens
Hitlers okända soldater av Rolf-Dieter Müller
Att skjuta hästar av Kjell Eriksson
Hitlers vikingar av Jonathan Trigg
Jakten på ubåt 864 av Jerome Preisler & Kenneth Sewell

Min bokhög

Ruths resa av Donald McCaig
Kvinnan som stal mitt liv av Marian Keyes
Det blå mellan himmel och hav av Susan Abulhawa
Simma med de drunknade av Lars Mytting
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon






6 kommentarer:

  1. Det ser ut som en fin liten hög.Får se om jag tar någon mer sväng till bokhandeln.

    SvaraRadera
  2. Det jag tycker är synd är att, om jag förstått saken rätt, Akademibokhandeln satsar på storsäljande böcker, de andra kan man möjligen få beställa.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte lyckats komma iväg till någon mer affär, sorgligt nog. Inte ens Maxi och inte ens till Akademibokhandeln nu i helgen :(

    SvaraRadera
  4. Vilka fina högar! Jag blev sugen på båda två :-)

    SvaraRadera
  5. Simma med de drunknade är verkligen bra :)

    SvaraRadera