måndag 27 mars 2017

Tematrio - Tid i titeln

Det har varit en härlig dag med tillräckligt mycket med sol och värme (18 plusgrader på framsidan av huset när solen ligger på) för att kunna ha ytterdörren öppen (på glänt) nästan hela dagen. Pojkarna har fått gå in och ut som de vill och har älskat att kunna ligga på sina utsiktsplattformar i kattgården. Jag har för första gången i år kunnat ta av mig de varma tofflorna och vara barfota. Tyvärr är jag så frusen av mig att det här med att lätta på klädseln inte funkar ännu, så jag fortsätter med tjocka hemmabyxor och dubbla tröjor. Men tofflorna är av! I alla fall på dagen, på kvällen åker de på igen.

Nu är det i alla fall dags för Lyrans Tematrio och hon uppmanar

Berätta om tre romaner vars titel innehåller något som anspelar på tid!

--------------

Jag fick gräva lite men så småningom hittade jag tre (titlarna är länkade till recensionen och där finns mer info om boken)









Att de i tid må väckas av Frida Arwen Rosesund












Fyrtio dagar utan skugga av Olivier Truc









En enda natt av Simona Ahrnstedt

13 kommentarer:

  1. De första två vill jag gärna läsa, tack för påminnelsen! :)

    SvaraRadera
  2. Fyrtio dagar utan skugga är jag intresserad av. och kanske också Att de i tid må väckas

    SvaraRadera
  3. Att de i tid må väckas låter spännande.

    SvaraRadera
  4. Att de i tid må väckas har jag kikat på lite, den låter spännande och Fyrtio dagar utan skugga har jag stående i hyllan :)

    SvaraRadera
  5. De två första står på min mentala vill läsa lista....Den som är en mil lång minst =)

    SvaraRadera
  6. Fyrtio dagar utan skugga började jag läsa en gång, men orkade inte läsa ut den.

    SvaraRadera
  7. En enda natt köpte jag på bokrea för 14.50

    SvaraRadera
  8. Tack för tips! Jag är sugen på Truc :-)

    SvaraRadera
  9. Jag hade med En enda natt på min lista med!

    SvaraRadera
  10. Bör man läsa Ahrnstedt? jag har undrat ett tag...

    SvaraRadera
  11. Har inte läst någon av böckerna, men Fyrtio dagar utan skugga står och väntar i min bokhylla.

    SvaraRadera