söndag 16 april 2017

En smakebit på søndag - Flickan i glastornet

Vi hade en lugn påskafton med god mat och mycket läsning - det är ju så mysigt att sitta tillsammans och läsa.  Söndagen har vi tänkt att tillbringa ungefär likadant, dvs inte göra nånting speciellt. Mest beror det den här gången på att maken har känningar av sitt diskbråck och då inte kan och inte ska heller hålla på alltför mycket utan vila så mycket som möjligt. Och med tanke på att det snöar ute så blir det nog läsning hela dagen idag.

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag som an ordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel= no spoilers.

----------------------

Min smakbit kommer från sidan 82 i Flickan i glastornet av Elizabeth Fremantle (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)





"Hon trodde hon kände Lady Arabella, eller att hon åtminstone hade en klar uppfattning om vem hon var, men det är så mycket som hon aldrig kände till. Hon talade aldrig om sin ungdomliga besatthet av Essex, inte heller om det sätt som hon oåterkalleligt formades av sin mormors regler; inte en enda gång nämnde hon den ständiga känslan av fara som fanns absolut överallt och färgade hennes ungdom. Men lady Arabella var inte en kvinna som talade om sitt förflutna eller om sina känslor, och just det var en del av det gåtfulla hos henne."





16 kommentarer:

  1. Lady Arabella hade ett fascinerande, om än sorgligt, levnadsöde.

    SvaraRadera
  2. En historisk roman lite då och då är bra för hjärnan ;)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten! okänd bok för mig

    SvaraRadera
  4. Intressant, den här kände jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Tycker mig känna igen boken, men det är nog inget som lockar :)

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten, den boken kände jag inte till. Vi ska städa idag, annars tar vi det lugnt hela helgen :-)

    SvaraRadera
  7. Ny bok för mig, tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  8. Ny bok og ny forfatter for meg, men ble veldig nysgjerrig på Lady Arabella.

    SvaraRadera
  9. okänd bok för mig, men den låter intressant. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för en intressant smakbit.

    SvaraRadera
  11. Ukjent bok for meg. Takk for smakebiten.

    SvaraRadera
  12. Den här kände jag inte till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Verkar intressant! Ska hålla utkik efter din recension!

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att omslaget är fint och smakbiten var trevlig.

    SvaraRadera