söndag 23 april 2017

En smakebit på søndag - Mördaren ljuger inte ensam

Efter att den senaste veckan åter ha haft problem med nätkontakten är jag spänd som en stålfjäder varje gång jag sätter mig framför datorn, man vet ju aldrig om allt ska fungera eller inte. Just nu är nätkontakten så svajig att man blir utkastad stup i kvarten. Men nu är det inte länge kvar - i sommar får vi äntligen fiber! Så nu gäller det bara att hålla ut tills dess...

 Just nu verkar allt fungera i alla fall så då är det bäst att försöka jobba undan lite. Först ut blir då En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------------


Min smakbit kommer från sidan 55 i Mördaren ljuger inte ensam av Maria Lang (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"Långsamt drog jag mig baklänges ut genom granväggen, och när skymningens sparsamma ljus föll på mitt fynd stirrade mina skräckslagna ögon in i ett par andra ännu mer vidöppna. Endast med möda registrerade min hjärna vad den såg: en mörk hårslinga över en naken arm, en röd sidenscarf som ett blodigt rep omkring en mycket vit hals och ett par svarta ögon, som till hälften trängde ut ur sina hålor."





16 kommentarer:

  1. Tack för smakebiten den har jag läst. Jag har fiber men tyvärr börjar min router krångla så jag måste köpa ny snart.

    SvaraRadera
  2. den här har jag nyligen läst. kul att Maria Lang går igen. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Hon ångrar nog den skogspromenaden. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Tack för smakbiten. Den här boken är ju en riktig klassiker, och jag gillade den mycket när jag läste den för ett par år sedan.

    SvaraRadera
  5. Maria Lang borde jag nog läsa något av, igen. Det var ju hemskt längesedan jag gjorde det.

    SvaraRadera
  6. Det er en fin bok! Jeg leste noen bøker av Maria Lang som ble oversatt på nytt i Norge. Jeg ble helt solgt så jeg lette opp det som fantes av bøker på mange ulike bibliotek rundt omkring. Jeg fant selvfølgelig ikke alt. De er gamle nok til å ha blitt kastet. Men jeg fant veldig mange og koste meg lenge :-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Maria Lang skriver deckare så som jag gillar dem :)
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Just den tror jag inte jag läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten! Har inte läst den.

    SvaraRadera
  10. Takk for smakebiten! Denne boka har jeg faktisk stående ulest i bokhylla mi :)

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten. Var länge sedan jag läste Maria Lang, men har några stående i bokhyllan som jag tänkt läsa.

    SvaraRadera
  12. Spännande! Jag borde verkligen läsa Maria Lang snart.

    SvaraRadera
  13. Den läste jag om för cirkus tio år sen, fick sen för mig att läsa om alla i serien.... ;)

    SvaraRadera
  14. Den här läste jag för ett par år sedan!

    SvaraRadera
  15. Ja, den här boken har jag läst för väldigt många år sedan.

    SvaraRadera