torsdag 6 april 2017

Helgfrågan vecka 14



Torsdag kväll och jag har tagit min kvällsvila i soffan och tittat på Tunnelbanan på tv så nu är det dags för kvällsfika och lite läsning. Men först ska jag svara på Mias Helgfråga som lyder

Hur väljer ni bland alla nya böcker? Har ni någon slags prioritering? Eller bryr ni er kanske inte om nyutkomna böcker.

-------------------------

Nej, någon prioritering har jag inte. Jag läser ju ur de flesta genréer så vad jag  har inga prioriteringar på det sättet. Går jag in på förlagen hemsidor och kollar på deras kataloger så blir jag ju omåttligt sugen och vill ha allt, men det går ju inte, det finns ingen chans att hinna läsa allt jag blir sugen på. Men ingen prioritering alltså, det handlar alltid om vad jag blir sugen på för tillfället och vad som lockar mest. Det enda som jag kan tänka mig kanske kan kallas prioritering är att serier som jag gärna vill följa är ett måste och så såklart författare som jag inte läst förut (har ju också en förkärlek för debutanter).



16 kommentarer:

  1. Jag håller mig gärna till författare jag vet att jag gillar men varje år blir det faktiskt läst mycket av för mig nya författare :)

    SvaraRadera
  2. ungefär som jag, ingen direkt ordning

    SvaraRadera
  3. Jag har dålig kolla på vilka böcker som ges ut, men favoritförfattare håller jag koll på och när det kommer ut nya böcker i serier som jag ligger i fas med :)

    SvaraRadera
  4. Trodde inte heller att jag prioriterade, men det gör jag nog på sätt och vis.

    SvaraRadera
  5. Jag bara går till bokaffären och tittar runt efter något intressant om det är nytt eller inte kvittar

    SvaraRadera
  6. Jag är samma. Det som lockar i stunden är vad det blir :)

    SvaraRadera
  7. Serier som man måste läsa klart måste ju prioriteras, naturligtvis :)

    SvaraRadera
  8. Jag håller med om att det är roligt att läsa debutanter, särskilt svenska debutanter. Sedan är det kul att följa dem om första boken var bra...

    SvaraRadera
  9. Jag gillar debutanter också, nytt och fräscht.

    SvaraRadera
  10. debutanter får gärna en chans

    SvaraRadera
  11. Jo, allt det där känner jag igen mig själv i. :)

    SvaraRadera
  12. Det finns så många författare jag är nyfiken på, men just nu är jag mest fast i de som jag redan läst, tiden räcker inte till.

    SvaraRadera
  13. Det blir en hel del val och prioriteringar, ibland mer eller mindre omedvetet eftersom det finns så mycket böcker i läshögarna ;)

    SvaraRadera
  14. Borde kanske kolla upp fler debutanter är jag gör. Men det finns ju så många böcker ...

    SvaraRadera
  15. Ja debutanter är jätteintressant.

    SvaraRadera