torsdag 13 april 2017

Hett i hyllan #87


Skärtorsdagen på bloggen börjar med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------

V har hållit på och ordnat upp lite i bokhyllorna och då hittade jag den här boken som jag köpte på loppis år 2013





Bendoktorns dotter av Amy Tan
"Ruth Young har passerat de fyrtio och lever i San Fransisco med Art och hans två tomåriga döttrar. Hon spökskriver framgångsrikt New Age-böcker och livet kunde vara ganska enkielt om det ionte vore för hennes mor, en kinesiska som invandrade till Amerika på 50-talet. LuLing Young har blivit glömsk och kommer plötsligt med motstridiga uppgifter om hur gammal hon är och vem hennes egen mor var. Vad döljer sig bakom LuLings svåra minnen från barndomens Kina? När modern får diagnosen Alzheimer bestämmer sig Ruth för att forska i det förflutna. En resa, kantad av skuld och skam, som leder till insikten om att det förgångna är vad vi väljer att minnas."




När jag läser baksidestexten så förstår jag ju varför jag köpte den här boken och jag känner att jag är lika intresserad nu som då av att läsa boken. Så den här åker tillbaka in i bokhyllan för att vänta på sin tur.
















4 kommentarer: