torsdag 6 april 2017

Månadssammanfattning Mars 2017



Månadssammanfattning - Mars 2017

Antal lästa böcker: 14
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4706
Inbundet: 6
Kartonnage:0
Danskt band: 0
Häftad: 5
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 8
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 18
Fått: 6
Antal lästa böcker 3 x 3: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 2
Månadens bästa bok: Konklaven - Robert Harris

Böckerna jag läst i mars är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu men länk läggs in vartefter recensionen kommer upp på bloggen)



Lång väg hem - Eva Dolan
Liv eller död - Michael Robotham
Berättelsens ängel - Jakob Sverker
Eld i håg - Stieg Trenter
Hundra omistliga ting - Lucy Dillon
Heidenstams misstag - Jakob Sverker
Destination Indien - Katy Colins
Nattvandraren - Andrew Taylor
Äventyrliga hjärtan - Jakob Sverker
Konklaven - Robert Harris
Någonstans brister himlen - Erika Olofsson Liljedahl
Skam - Robert Warholm
Leona: Tärningen är kastad - Jenny Rogneby
Behandlingen - Mo Hayder






Läslusten höll i sig hela mars också och jag hade nog kunnat läsa dygnet runt om jag inte hade haft annat att göra också. De bästa är ändå att jag är i kapp med recensionerna och har lyckats hålla det på den nivån, så nu känner jag mig inte stressad över det i alla fall. Jag är också ganska nöjd med blandningen, det är nog det som också gjort att läslusten håller i sig. Riktigt glad är jag också över att jag hunnit läsa några hyllvärmare. På minussidan finns då att det blev lite för många böcker inköpta på bokrean.

April har inte börjat bra. Det har varit en hel massa strul med nätkoppling, skrivare osv osv och trots att jag då egentligen ju borde haft tid att läsa (när inte datorn fungerar) så tar det så ofantligt mycket tid och är så stressande att hålla på och försöka få igång allt att jag inte riktigt haft ro att läsa så mycket som jag velat.Men just nu fungerar det mesta och jag håller tummarna för att det inte blir fler problem. Just nu håller jag också på med att sammanställa en lista på böcker som kan "omplaceras" och den här gången har jag gett mig den på att den ska hållas uppdaterad hela tiden så jag slipper göra en ny varje år.
Sommaren närmar sig och jag hoppas att det snart blir så varmt att jag kan sitta ute och läsa. Och ju närmare sommaren kommer desto närmare är tidpunkten då vi äntligen får fiber...och det är inte en dag för tidigt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar