tisdag 18 april 2017

Recension: Fixaren av Gabriella Ullberg Westin

Titel: Fixaren
Serie: Morden i Hudiksvall, del 3
Författare: Gabriella Ullberg Westin
Format: Inbunden
Antal sidor: 301
Förlag: HarperCollins Nordic
Recensionsexemplar

"En kylig kväll i mars skjuts en 25-årig man ihjäl efter ett biobesök. Kriminalinspektör Johan Rokka leder förundersökningen och snart riktas intresset mot en vän till offret, som var i närheten när mordet begicks.

Vd-assistenten Amanda Bruse kämpar med att komma tillbak efter en lång sjukskrivning. Företaget hon arbetar på står inför lanseringen av en produkt värd miljardbelopp och när en av företagets nyckelpersoner försvinner spårlöst hamnar Amanda mitt i händelsernas centrum.

Polisen har nu både ett mord och ett försvinnande att hantera. Och när Rokka råkar ut för en personlig tragedi står plötsligt hela hans framtid på spel."

---------------------

Fixaren är tredje delen i serien om Morden i Hudiksvall. Jag har läst båda de tidigare delarna och tyckte mycket om de båda så jag hade ganska höga förhoppningar på den här tredje delen.


Precis som med de tidigare delarna så tycker jag om både Johan Rokka och Janna Weissmann, men är speciellt svag för Rokka. Jag måste medge att jag är småförtjust i karln och skulle inte ha något emot att träffa honom IRL. Han känns som en varm och trygg person. Kanske beror min svaghet för honom på att han liknar en person, som också var polis, som fanns i min egen omgivning. Jag tycker väldigt mycket om att man i den här boken får sig ännu en lite närmare inblick i Johan Rokkas liv och bakgrund.
Överhuvudtaget gillar jag persongalleriet i de här böckerna, det är riktiga, trovärdiga personer i berättelserna och inte ens skurkarna är så genomusla att man inte kan t o m tycka synd om vissa av dem.

Fixaren är spännande, lättläst och välskriven precis som de tidigare delarna i serien och jag tycker väldigt mycket om de här böckerna. Jag hoppas verkligen att författaren fortsätter med den här serien, jag vill läsa mer om Johan Rokka och Janna Weismann!

Tack Harpercollins Nordic för rec.exet!





Mer info om författaren och hennes böcker finns på Gabriella Ullberg Westins websida

Mina recensioner av de tidigare delarna i serien

Ensamfjäril
Springpojken





Fixaren finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/Pocket/E-bok
Bokus Inbunden/Pocket/E-bok
CDON Inbunden/Pocket


2 kommentarer:

  1. Jag hoppas också att det kommer fler delar i serien :)

    SvaraRadera
  2. hur kan man koppla författaren med boken?

    SvaraRadera