fredag 12 maj 2017

Helgläsning

Veckans läsning har gått bra hittills och jag förväntar mig att helgen kommer att gå lika bra. Vi har bara en sak inplanerad den här helgen och det är ett besök på bakluckeloppisen på Ulva på söndag. De öppnar den här helgen, alltså är det perfekt att åka dit på söndag. Men detta betyder också att det nog blir bra med lästid under helgen, besöket på Ulva lär inte ta en hel dag. Resten av helgen blir det lite smågöra här hemma, både illrarnas och katternas utegårdar ska fixas till inför sommaren och så har jag faktiskt tänkt mig att röja på skrivbordet den här helgen. Jag har också fått en önskelista från en bekant så jag ska också börja plocka ihop lite böcker som hon ska ha.

Läsa ska jag alltså hinna med och det jag tänkt försöka med är





Lex Demos av Staffan Gullsby
Har jag börjat på redan och hunnit en bit

















Det stora arvet av Olof Jönsson
Började jag på tidigare men var tvungen att ta en paus efter ett tag, så nu ska jag läsa en bit till













Slaktaren i Highgate av Tony Parsons









Det här ser nog mer ut än det egentligen är. De flesta av de här böckerna är både lätt- och snabblästa och skulle jag inte hinna med alla så är det inte hela världen, det jag inte hinner med får följa med till veckoplaneringen för kommande vecka.

Vad ska du läsa i helgen?











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar