fredag 12 maj 2017

Recension: Jag ska hitta dig av Pernilla Ericson

Titel: Jag ska hitta dig
Serie: Ett fall för Erlagruppen, del 2
Författare: Pernilla Ericson
Format: Inbunden
Antal sidor: 345
Förlag: HarperCollins Nordic
Recensionsexemplar

"Erlagruppens "fixare", Richard Falke, befinner sig i livsfara. Han sitter inne med information som kan fälla den undre världens mäktigaste man, och klockan tickar mot en kommande rättegång. En torped får i uppdrag att tysta Richard och får hjälp av en förrädare inom poliskåren. Utredningsteamet Erlagruppen återförenas, och med polis Liv Kaspi i spetsen påbörjar de jakten på torpeden. Hon tvingas använda all sin styrka och skicklighet för att överleva - och rädda de hon älskar mest."

-----------

Jag läste första delen i den här serien förra året när den kom ut och fastnade totalt för den. Sedan dess har jag väntat på fortsättningen för jag visste ju att jag ville följa den här serien.

Trots att det alltså är ett år sedan jag läste första delen i den här serien så har jag inga problem med att återknyta bekantskapen med Edith, Liv, Rickard och Aminah och det säger en hel del om hur starka personligheter de har och hur jag engagerat mig i dem. En av de saker jag verkligen gillar med de här böckerna är att det är en kvinna, Liv, som är "hjälten" och att hon ju faktiskt är lite av en actionhjälte. Hon är inte bara smart utan hon är också en fysisk person som kan försvara sig själv.
Rickard är som han är och i den här boken kommer man ännu närmare honom och faktiskt så börjar jag tycka riktigt bra om honom också.

Tempot är högt ända från början även i den här boken och det resulterade i att jag faktiskt sträckläste boken. Jag ska hitta dig är lättläst och väldigt spännande och jag tycker att boken är snäppet bättre än Spåren vi lämnar efter oss och den tyckte jag ju var jättebra!
Nu hoppas jag på fler böcker om Erlagruppen och det snart, jag vill fortsätta att läsa om Edith, Liv, Richard och Aminah.
Tack HarperCollins Nordic för rec.exet!


Min recension av första delen

Spåren vi lämnar efter oss



Jag ska hitta dig finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden


1 kommentar:

  1. Åh, jag har beställt den här men den skickades först idag. Det låter bra att man snabbt kommer in i den. Jag ser fram emot att få läsa den nästa vecka.

    SvaraRadera