måndag 15 maj 2017

Tematrio - Pojkar

Maken har kommit hem från jobbet och vi håller på med att laga middag, det blir pyttipanna. Idag är det makens tur att steka äggena så då hinner jag skriva lite innan middagen är färdig. Alltså hinner jag delta i Lyrans Tematrio. Hon uppmanar

Berätta om tre bra romaner som handlar om pojkar!

--------------------

Den här trodde jag skulle vara svår att hitta något bland mina lästa böcker, men det var lättare än vad jag hade trott. (Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)







Blodsbröder av Ernst Haffner
Willi och Ludwig som i början av 1930-talet lever på gatorna i Berlin.











Sibirisk uppfostran av Nicolai Lilin
 Om en kultur där pojkarna uppfostras till att bli kriminella










Som Zlatan fast bättre av Niclas Christoffer
Om ätstörningar bland unga pojkar.

13 kommentarer:

  1. Jag har inte läst en enda men svår trio idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde också den skulle vara svår men det var den inte.

      Radera
  2. mina pojkar:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/05/pojkar-tematrio.html

    SvaraRadera
  3. har inte läst någon av dem. tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Intressanta böcker. Hade inte hört talas om någon av dem.
    (när jag klickade på Zlatan kom jag till Sibirien igen)

    SvaraRadera
  5. Spännande tips, Blodsbröder har jag tänkt läsa och de andra verkar också bra.

    SvaraRadera
  6. Sibirisk uppfostran låter som en förfärlig historia!

    SvaraRadera
  7. Tre spännande titlar som jag inte läst så tack för tipsen!

    SvaraRadera
  8. Sibirisk uppfostran är jag glad att jag inte ägnat mig åt ... :-D

    SvaraRadera
  9. Här var det tre böcker som jag inte läst. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
  10. Verkar som intressanta böcker alla tre, så tack för tips!

    SvaraRadera