torsdag 29 juni 2017

Hett i hyllan #98


Det känns som att väldigt många redan har gått på semester, här på vår väg är det totaltyst, vi är nog de enda som är hemma. Och på nätet har det också börjat bli lugnare, en del bloggar går lite på halvfart, veckoutmaningar har semesteruppehåll osv. Men Monikas Hett i hyllan är igång fortfarande och hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

----------------------------

Jag har plockat fram en bok jag köpte på Ulva bakluckeloppis år 2014


Biten av Kelley Armstrong


"Elena hatar sin styrka, sin vildhet, sin hunger - för mat, för sex, för att vara ute nattetid och för jakten. Hon vill vara en vanlig kvinna, och hon drömmer om att gifta sig, skaffa barn och leva ett stillsamt liv. Men begären växer...
Hennes förtvivlade kamp för ett normalt liv krossas när hennes familj ringer och ber om hjälp. Hon vill inte besvara deras vädjan om att komma hem. Men till slut finns det ingen återvändo. Elena är tvungen att söka sig tillbaka, och hon finner sin familj söndertrasad av konflikter och hot. Mötet med Clay - mannen hon en gång älskade passionerat och vildsint - är svårt, men familjen behöver hjälp. Deras livsföring är hotad och hon kan inte lämna dem. Även om hennes enda chans att bli en vanlig kvinna, med ett vanligt liv, försvinner."


Den här boken tillhör ju verkligen inte den typen av böcker jag brukar läsa men jag försöker gå utanför min bekvämlighetszon ibland. Och vad kan vara mer perfekt än att köpa sådana böcker på loppis, de kostar 5-10,-/st så funkar de inte så behöver jag inte gräma mig över att ha slängt bort en massa pengar på nåt jag inte gillar. Och om boken sen funkar för mig så har jag lyckats med att tänja mina gränser lite. Men det är väl just för att jag måste utanför min bekvämlighetszon som den blivit liggande oläst i bokhyllan. Och den här lär nog stanna i min bokhylla trots utrensningen som jag börjar med snart.



6 kommentarer:

  1. Det är inte riktigt min genre heller :)

    SvaraRadera
  2. Jag har läst denna och efterföljande bok för några år sen. Det är en genre jag gillar ibland och speciellt denna var faktiskt bra. Jag har nu senast faktiskt sett den som TV serie på Netflix, första säsongen följer faktiskt första boken rätt bra. De följande säsongerna kan jag ju inte uttala mig om hur de följer böckerna för jag har inte läst mer än två ur serien.

    SvaraRadera
  3. Jag funderade på att läsa den här för några år sedan men det blev aldrig av :)

    SvaraRadera
  4. den här har jag läst en del om. inte min vanliga tekopp heller, men ibland försöker jag vidga výerna lite

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag intresserad av att kolla in serien på Netflix. Det är verkligen perfekt att fynda böcker på loppis, det kan verkligen bli en salig blandning av flipp och flopp!

    SvaraRadera