onsdag 5 juli 2017

Månadssammanfattning - Juni 2017



Månadssammanfattning - Juni 2017

Antal lästa böcker: 12
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4094
Inbundet: 8
Kartonnage: 0
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 4
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 3
Fått: 13
Antal lästa böcker 3 x 3: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 2
Månadens bästa bok: Heroine av Mons Kallentoft & Markus Lutteman

Böckerna jag läst i maj är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu men länk läggs in vartefter recensionen kommer upp på bloggen)

Farligt att förtära - Maria Lang
Heroine - Mons Kallentoft & Markua Lutteman
Dimmornas hus - Alix Rickloff
Flickan med gåvorna - M.R. Carey
Fenomenet GW - Lars Ragnar Forssberg
Den fallande detektiven - Christoffer Carlsson
Den första lagen - Stefan Christiernin
Det finns inga monster - Liselott Willén
Bruden - Mauro Covacich
De fördärvade - Karin Slaughter
Målarens musa - Lisa Strømme 
Mästare, väktare, lögnare, vän - Christoffer Carlsson 








Jag fick inte riktigt så mycket läst under juni som jag hade hoppats på. Orsaken var nog till stor del det att maken var ledig hela midsommarveckan och då blev det mycket annat som tog tid i anspråk. Det är när han är ledig en kortare period som min lästid försvinner, är han ledig t ex en hel månad så håller han på med så mycket annat att jag hinner läsa ändå. Den här månaden deltog jag också i Mias Midsommarutmaning och den gick inget vidare, men det var förväntat. Så med tanke på hur juni var så är jag nog ändå ganska nöjd med hur mycket jag läst ändå.

Nu är vi inne i juli redan! Tiden går så fort nu att man har svårt att hinna med. Maken jobbar nästan hela månaden och går på semester först i slutet på månaden så jag hoppas på att hinna läsa en hel del. Nu i början på månaden deltar jag också i Nellons Läs-a-lot och jag hoppas att det peppar mig att läsa mycket nu i början på månaden så att jag kan ta det lite lugnare när väl maken går på semester. Först och främst måste jag hinna med att läsa undan från läsahögen med rec.ex, och sen hoppas jag på att hinna med att läsa några av mina egna böcker också. Den stora utrensningen är påbörjad och än så länge går det bra, det blir i alla fall lite mer plats i bokhyllorna. Nu fylls de ju nästan direkt med olästa böcker som jag har liggande lite varstans, men då finns de i alla fall i bokhyllan så att det är lättare att hålla reda på dem. Och så får jag bort en massa av de äldsta hyllvärmarna. min förhoppning är att personen som ska ha två kartonger med speciellt hopplockade böcker också ska ta lite från utrensningen. Sedan kommer maken att ta lite till jobbet och brorsan ska få kolla igenom ifall det finns nånting han vill ha. För resten blir det nog försäljning på loppis som gäller.
Juli blir alltså en månad då mycket har med böcker och läsning att göra och det hoppas jag håller så jag kan uppvisa bra resultat vid sammanfattningen i början på augusti.

HA EN BRA SOMMAR!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar