söndag 2 juli 2017

Nellons läs-a-lot sommar 2017 - #läsalotsommar17


Jag brukar undvika alltför mycket utmaningar så jag inte sätter press på mitt läsande och tröttnar. Men den här sommaren känns det som att jag nog behöver lite motivation för att hålla igång och när jag såg att Nellons bokblogg skulle hålla en Läs-a-lot så kändes det helt rätt att delta. Just nu känns det annars som att det finns stor risk för att jag bara pysslar med annat istället för att läsa

Reglerna är

+ Vi kör en Läs-a-lot mellan 4-12 juli. Ni kan alltså börja i samma ögonblick som det blir den 4 juli och fortsätta läsa till kl. 23.59 den 12 juli. Alltså 9 hela dagar!

 + Vi räknar sidantal. De två som har läst flest sidantal när Läs-a-lot:en är slut kommer att vinna ett 1:a och ett 2:a pris. 

+ Ni sätter upp egna mål och får gärna göra dagliga uppdateringar om hur det går eller som minst ett inlägg efter att Läs-a-loten är avslutad där jag kan se hur många sidor ni läst.


Jag plockade ihop en rejäl hög och även om jag inte lär hinna med alla så hoppas jag ändå att jag lyckas få bort några från listan (ju fler desto bättre såklart) Det kan också hända att jag byter ut någon av böckerna ifall jag får lust att läsa något annat emellanåt men det här är grunden i alla fall




Älska, glömma och förlåta av Lori Nelson Spielman
Pappas pojke av Emelie Schepp
Privata oanständigheter av Marco Missiroli
Andras döttrar av Amy Gentry
Blomsterflickan av Ellinor Häggström





1 kommentar: