söndag 13 augusti 2017

En smakebit på søndag - Ingen alls

Lördagen bara försvann, vi var ute och handlade och sen var det dags för lite städning och helt plötsligt var det kväll. Och eftersom vi får besök på söndagen så tänkte jag, när jag nu ändå är uppe, skriva färdigt söndagens smakbit och kom då underfund med att  Flukten fra virkeligheten verkar ha kommit igång igen efter sommaruppehållet. Så nu är det vanliga En smakebit på søndag igång igen. Härligt! Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser. Och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------------

Jag ska precis börja på en ny bok så jag tar min smakbit från prologen i boken. Min smakbit kommer alltså från sidan 5 i Ingen alls av Lotta Thell (titeln är länkad till förlaget och där finns mer info om boken)



"Trots sin ungdom har Eva förlorat mycket, de hon har älskat är döda. Hon vill inte komma någon människa nära, vill inte riskera mer sorg, helst inte känna något alls. Eva lever ett ensamt dubbelliv med en fot i den världen som styrs av narkotikaberoende och en på jobbet i den "normala" världen. Hon har inte råd att släppa in människor från någondera av världarna i sitt liv och det enda egentliga sällskapet Eva har är den trogna schäfertiken Nettan, som också är hennes arbetskamrat. Eva älskar sin hund, hon behöver inte mer. De behöver ingen annan."




17 kommentarer:

  1. Jag var tvungen att kolla upp boken. Den låter intressant, men deprimerande.

    SvaraRadera
  2. Det var en ny bok för mig. Och kanske ska jag få till ett inlägg med en smakbit i dag jag med.

    SvaraRadera
  3. Tack för smakebiten har inte läst något av författaren än.

    SvaraRadera
  4. En ensom Eva, ser det ut til. Spesiell bok. God søndag til deg.

    SvaraRadera
  5. känner igen författarnamnet sedan tidigare. verkar vara en intressant bok. tack för tipset!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Okänd bok för mig, men den lät intressant.

    SvaraRadera
  7. Läste de två första böckerna av Lotta Thell för länge sedan. Borde läsa resten också för de första var intressanta.

    SvaraRadera
  8. Den här boken har jag läst om och själv funderat på att läsa. Jag skall hålla utkik efter dina reflektioner efter att du läst den. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera
  9. Kände varken till författare eller bok, men verkar intressant. Tack för smakbit.

    SvaraRadera
  10. Känner till författarnamnet men har inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakebiten! Detta var en ny bok för mig.

    SvaraRadera
  12. Lät lite tung, men den kan ju vara bra. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Låter intressant, men nedslående...

    SvaraRadera
  14. Jag känner inte till boken, låter som en sorglig bok. Hoppas den slutar bra. Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera