måndag 28 augusti 2017

Sammanfattning vecka 34

Jag märker att jag börjar få ordning på både läsande och bloggande och det har jag de här veckosammanfattningarna att tacka för. Alltså ska jag försöka fortsätta med att göra dessa så slipper jag veckor då det blir knappt nånting läst och vissa gånger nästan ingenting recenserat.

Vecka 34 gick på lite halvfart och läsandet stämde inte alls med planeringen för veckan. Visserligen läste jag precis så många böcker som jag hade tänkt mig, men det var inte de böckerna som fanns i planeringen. Det i sin tur berodde till stor del på att postgången verkar ha börjat fungera här så bokpaketena har börjat dyka upp och då passade det bra att byta ut böckerna i planeringen mot sådant som dök upp i brevlådan.

Det blev lite mindre läst än vad jag hade hoppats på, bara 3 böcker, men det var faktiskt helgen som ställde till det, jag fick nästan ingenting läst under helgen. De tre lästa böckerna är

Hon som vakar av Caroline Eriksson (recenserad 2017-08-23, se listan nedan på recensioner)
Det växte ett träd i Brooklyn (del 2) av Betty Smith (recension kommer den här veckan)
Jag följer dig av Dan Nilsson (recension kommer den här veckan)

Recensioner blev det inte lika många som veckan innan, men jag hann med 4 i alla fall. De fyra är (titeln är länkad till recensionen)

Pappas pojke av Emelie Schepp
Ingen alls av Lotta Thell
Hon som vakar av Caroline Eriksson
Snö som föll i fjol av Oscar von Seth

Det fanns en recension till som jag borde ha skrivit men som jag får skriva den här veckan i stället och det är Striden i skogen av Susanne Trydal & Daniel Åhlin. Jag är lite besviken på mig själv att jag inte lyckades skriva den där sista recensionen men när man inte hinner och/eller orkar så är det inget att göra åt.

Det började alltså dyka upp lite bokpaket också och det jag fick under vecka 34 var

Det växte ett träd i Brooklyn, del 2, av Betty Smith
Jag följer dig av Dan Nilsson
De 7 nycklarna av Åsa Schwarz
Kärlek-Rädsla 1-0 av Johanna Hildebrand














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar