söndag 15 oktober 2017

En smakebit på søndag - De förjagade

Lördagen var en sån dag då jag inte fick nånting gjort som har med böcker att göra, jag läste inte speciellt mycket och jag fick ingenting bloggat, men så visste jag ju redan i förväg att det skulle bli. Jag blir lite stressad av att det gått en dag då jag på ett sätt blivit efter med allt, men det är bara att kavla upp ärmarna och sätta igång idag istället. Söndagen får alltså gå helt åt att jobba undan och komma ikapp med både läsning och bloggande. Sen återstår att se hur bra det går med tanke på att jag måste hinna med en del annat också.

Söndagen börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-----------------

Min smakbit kommer från sidan 5 i De förjagade av Mikael Strömberg (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)




"Olov sitter ihopkrupen. Han skakar. Det är tjugo grader kallt och uniformen klarar inte längre att stå emot kylan. De tårfyllda ögonen svider. Den kalla, torra luften river i strupen. Järnluckan ovanför honom är förseglad med låsregeln från insidan. Skyttevärnet är trångt. Mycket trångt. Ett ogästvänligt skrymsle. Men ett skydd. Från dem."




17 kommentarer:

  1. Den vill jag hemskt gärna läsa.

    SvaraRadera
  2. Den hoppas jag snart hittar hem till mig, borde passa så här på hösten :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Obehaglig! Låter som en bok jag möjligen skulle kunna tänka mig att läsa.

    SvaraRadera
  4. Spännande smakebit! Men lite frusen blir jag allt... :)

    SvaraRadera
  5. Lesing og blogging kan fort bli et "stressmoment", det har jeg kjent på selv også innimellom.

    Det var en spennende smakebit, tusen takk!

    SvaraRadera
  6. Det er utrolig mye flere bøker som blir oversatt til svensk enn til norsk. (Men så er dere mange flere også :-) Av og til kjøper jeg bøkene på svensk da, men de fleste gangene blir det engelsk. Men når boken er svensk, som denne - da går jeg til Adlibris :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  7. Tack för en intressant smakbit.

    SvaraRadera
  8. Tror inte att det är en bok för mig men jag tackar för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Den boken låter spännande. Författaren är förresten uppvuxen i min hemkommun Norrtälje.

    SvaraRadera
  10. Ja den vill jag ju jättegärna läsa, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Spännande, den boken väntar här hemma i hyllan.

    SvaraRadera
  12. Ny bok för mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. låter spännande. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  14. Har varken hört talas om boken eller författaren. Får frossa bara av att läsa din smakbit. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Tack för smakebiten! Har inte hört talas om vare sig titeln eller författaren tidigare. Men det låter lite dystopiskt.

    SvaraRadera