söndag 29 oktober 2017

En smakebit på søndag - Grace


Idag var jag faktiskt uppe vid 07.00 men tyckte att jag kunde gå tillbaka till sängen ett litet tag till eftersom det är söndag. Och självklart blev det inte bara ett litet tag, utan jag somnade om stenhårt. När jag väl gick upp och tittade ut så ville jag bara gå tillbaka och gräva ner mig under täcket igen. Det blåser och snöar ute! Det är väl i och för sig dags för det nu.
Jag ska nu försöka komma igång lite, har en hel massa att göra idag och jag börjar med En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

--------------------------

Min smakbit kommer från sidan 22 i Grace av Anthony Doerr (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)



"Det var 1975. Han var trettiotvå år gammal, i Anchorage,Alaska. Han hade en lägenhet över ett garage, en Chrysler Newport från 1970, ett fåtal vänner, ingen familj kvar. Om det var något man lade märke till hos honom, var det glasögonen: tjocka linser, som botten på Colaflaskor, med plastbågar. Bakom dem såg ögonen overkliga och lätt skeva ut, som om han inte kikade ut genom några millimeter rundat glas utan genom is, två frusna pölar, ögongloberna som flöt strax flöt strax under ytan."




13 kommentarer:

  1. tack för intressant smakbit, blir nyfiken på tidsperioden.

    SvaraRadera
  2. Grace är jag nyfiken på att läsa!

    SvaraRadera
  3. Den här är jag lite nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Jag tänkte att jag ska läsa hans förra bok innan jag funderar på om jag ska ge mig på denna :)

    SvaraRadera
  5. Vackert omslag passar inte riktigt med smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Vi läser samma bok :-) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  7. Vill verkligen lästa något av denna författare.
    Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. spännande miljö. känner till författaren, men inte boken. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  9. Det var en målande beskrivning. :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Den här boken skall jag försöka hinna med nästa månad. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  11. Utspelar den sig i Alaska? Spännande i så fall...

    SvaraRadera
  12. Så det var flere som leste denne i dag. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  13. Fick hem denna för ett litet tag sedan men har inte ens hunnit öppna den ännu. Men jag ska! Är mycket nyfiken.

    SvaraRadera