fredag 6 oktober 2017

Helgfrågan vecka 40


Lite ovant i morse att gå upp och så var maken hemma. Idag är nämligen första fredagen som han är hemma, hädanefter kommer han bara jobba 4 dagar i veckan och vara hemma på fredagarna. Visst är det trevligt, men än så länge känns det lite avigt.

Igår hann jag inte riktigt med allt jag hade tänkt att göra så Mias Helgfråga fick vänta tills idag. Den här gången lyder frågan/frågorna

Vad tycker ni om valet av Nobelpristagare 2017?
Kan ni tänka er att läsa något av denna författare?
Var det någon annan du hellre sett fått priset?

----------------

Helt OK med Ishiguro för min del, jag gillar hans böcker.

 


Jag har hittills läst (och sett filmen) Återstoden av dagen, Never let me go och Nocturner (en novellsamling) och jag vill gärna läsa fler av hans böcker. Till att börja med tänkte jag faktiskt läsa hans senaste Begravd jätte.

Jag funderar inte så mycket eller ens bryr mig så mycket om det här med olika litterära priser så jag är helt nöjd med Ishiguro.


12 kommentarer:

  1. hade gärna sett Atwood, förstås. har läst Begravd jätte och Konstnär i den flytande världen och sett filmen Återstoden av dagen

    SvaraRadera
  2. Never let me go är jag nyfiken på att läsa.

    SvaraRadera
  3. Kul i alla fall med ett namn som överraskade så många!

    SvaraRadera
  4. Nocturner vill jag läsa, annat också.

    SvaraRadera
  5. Någon bok har jag tänkt läsa, är lite nyfiken på Nocturner så kanske blir det den.

    SvaraRadera
  6. Jag är egentligen ganska nöjd jag också, i alla fall är jag glad att det är ett namn jag känner till :)

    SvaraRadera
  7. Jag har läst Begravd jätte och jag fick mersmak.

    SvaraRadera
  8. Det var många. Jag har inte läst en enda bok av honom.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker att det var ett bra val!

    SvaraRadera
  10. Oj du har läst och sett en hel del av honom.

    SvaraRadera
  11. Jag insåg att jag tror att jag sett tre av hans filmer. Helt okej för mig.

    SvaraRadera
  12. Åh, låter ju lovande! Får nog ta o kolla upp den här författarens böcker (filmer) nu. Som vanligt kände jag alls inte till årets litteraturpristagare. Hade hoppats på Atwood, men har ju gjort så varje gång senaste åren. :)

    SvaraRadera