torsdag 26 oktober 2017

Helgfrågan vecka 43


Kvällsvilan (kvällsmyset) avklarat och nu ska man göra lite nytta också. Dags alltså för Mias Helgfråga, som lyder

Läser du böcker på något annat språk än svenska? 
Hur många böcker tror du att du hinner läsa tills du svarar på Helgfrågan nästa vecka?

-----------------
Jag kan läsa på svenska, finska och engelska men det blir periodvis på de olika språken. Just nu är jag inne i en svensk period, då jag läser nästan enbart på svenska men det är nog snart dags att börja blanda lite igen så jag håller språkena kunskaperna levande.

Jag läser ungefär 4 böcker i veckan i vanliga fall och det hoppas jag väl håller den här gången också.

12 kommentarer:

  1. Det är ju väldigt bra motion för språksinnet att blanda lite när man läser!

    SvaraRadera
  2. Att läsa på olika språk är verkligen bra för att behålla språket i huvudet :) oj 4 böcker i veckan det är bra jobbat!!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker läsa någon/några böcker om året på engelska av lite samma anledning.

    SvaraRadera
  4. Fyra böcker skulle jag också vilja hinna!

    SvaraRadera
  5. Fyra böcker hinner jag om jag inte skriver på mitt eget bokmanus. Men just nu är jag inne i ett skrivflöde så jag får trappa ner på läsningen lite.

    SvaraRadera
  6. när bokhögarna svämmar över åt alla håll blir det svenska även om jag ibland känner ett väldigt sug att läsa en och annan bok på engelska. fyra böcker i veckan blir det nog inte, förstås

    SvaraRadera
  7. Fyra böcker är inte illa alls, just nu hinner jag knappt något alls.

    SvaraRadera
  8. Hur många böcker det hinner bli beror ju lite på hur tjocka böckerna är också, fyra böcker fixar jag nog oftast inte under en vecka. :)

    SvaraRadera
  9. Jag läser helst på svenska, men jag försöker att läsa engelska då och då för att hålla det språket vid liv.

    SvaraRadera
  10. Fyra böcker låter som en dröm. Det hinner du nog denna vecka också.

    SvaraRadera
  11. Fyra böcker i veckan tror jag inte att jag läser särskilt ofta. Det ska vara tunna böcker under semestern i så fall!

    SvaraRadera