fredag 27 oktober 2017

Helgläsning vecka 43

Det är helg IGEN! Veckorna bara svishar förbi så man knappt hinner med och framför allt så känns det som att man inte hinner med nånting. Den här helgen kommer vi att vara hemma hela helgen. Jag ska fortsätta med lite pappersarbete så jag får undan det och slipper ha dåligt samvete för det, och maken ska installera bredbandsprylarna så att vi äntligen kan komma igång med det och slippa Telia. Utöver det så ska det också lagas mat den här helgen. Nu när det börjar bli kallare är det skönt att ha lite värmande soppa/gryta i frysen att bara ta fram och värma. Så imorgon är det dags att att koka en stor kastrull med gulaschsoppa. Och på söndag ska det lagas en så stor gryta med fläskfilé att det räcker till många måltider...

Trots att jag har en del att göra i helgen så måste jag ju hinna läsa också och då har jag tänkt mig att läsa







Jägaren av Kamilla Orensvärd
Jag har redan läst ungefär halva boken och tror jag hinner läsa ut den ikväll.











Grace av Anthony Doerr











Synd av Robert Warholm









Den här planeringen grundar sig nog lite på önsketänkande för jag lär ju inte hinna läsa klart alla de här. Men skulle jag hinna börja på den sista på listan så är jag nöjd.

Vad har du tänkt dig att läsa i helgen?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar